نحوه استفاده از ماساژور تفنگی (روش صحیح و موثر)

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که نحوه استفاده از ماساژور تفنگی به درستی و موثر چگونه است؟ ما فرض می کنیم در مورد ماساژور تفنگی که برای صنعت تناسب اندام و سلامتی شنیده اید یا دارید. ماساژورهای تفنگی بهترین جایگزین برای ماساژ درمانی هستند، در این پست به شما نکاتی را در مورد نحوه استفاده موثر از ماساژورهای تفنگی یا ضربه ای خواهیم گفت.
نحوه استفاده از ماساژور تفنگی

تکامل ماساژورهای تفنگی (ضربه ای)

قبل از اینکه نحوه استفاده از ماساژور تفنگی را یاد بگیریم، ابتدا بیاموزیم که چگونه این ابزارهای مشهور به اینجا رسیدند.

حتی قبل از اینکه به اینجا برسیم (در تناسب اندام و تندرستی)، ریکاوری عضلانی فقط در سالن های ماساژ و اسپا بهتر مورد توجه قرار می گرفت. شما باید به یک متخصص (درمانگر، کایروپراکتیک) مراجعه میکردید و آنها عضلات شما را برای کاهش درد، بهبود جریان خون و باز کردن گره‌های عضلانی ماساژ میدادند.

این ماساژ ماهیچه‌ها دست کم دردناک بود. اما نوع “دردناک” که در واقع مفید است. اما برخی از فن‌آوران در صنعت به فکر راه بهتری برای آسان‌تر کردن کار بودند.

به هر حال، ماساژ دادن عضلات به این روش موثر بوده و هنوز هم موثر است، اما زمان می برد و می تواند به خصوص برای درمان خسته کننده باشد.

ارتعاش و پرکاشن درمانی

ارتعاش درمانی برای مدت طولانی با فوم غلتک، ابزار دیگری برای صنعت سلامتی مرتبط هست. این ایده توسط اولین ماساژور تفنگی قرض گرفته شد.

اولین ماساژورهای تفنگی ابزارهای ارتعاشی بودند. ما آن‌ها را چکش‌های ارتعاشی می‌نامیم، زیرا آنها همین بودند.

با این حال، ارتعاش تنها در صورتی کار می‌کند که به آرامش سریع و تحریک جریان خون نیاز داشته باشید تا شما را بیدار کند و بدوید.

بدنسازان و ورزشکاران حرفه ای هنوز باید به درمانگرهای خود تکیه می کردند که به عضلات آنها ضربه می زند.

ضرورت اختراع کرد و ضربه درمانی آمد. تفنگ ماساژ اصلاح شده بود و اکنون می‌توان از آن برای ضربه زدن به ماهیچه و نه فقط جغجغه روی پوست استفاده کرد.

ما تلقین نمی‌کنیم که همه اسلحه‌های ماساژ می‌توانند تحریک عمیق‌تر و شدیدتر ماهیچه‌ها را ارائه دهند – برخی هنوز مانند قبل می‌لرزند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که سازندگان تفنگ های ضربه ای بیشتری نسبت به اسلحه های ارتعاشی تولید می کنند.

این بدان معناست که ممکن است بخواهید نحوه استفاده از ماساژور تفنگی بافت عمیق را نیز یاد بگیرید . بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی (روش صحیح و موثر)

ماساژور تفنگی با بدن شما چه می کند؟

آیا تفنگ های ماساژ واقعاً مفید هستند؟ ما معتقدیم که پاسخ در اینجا “بله” است. تفنگ های ماساژ واقعاً مفید هستند .

چرا فکر می‌کنید آن‌ها اینقدر مد روز شده اند و حتی توسط نام‌های بزرگ صنعت تناسب اندام و همچنین افراد مشهور با رتبه بالا تایید شده‌اند؟ اما حتی اگر فکر می‌کنید که تبلیغات سلبریتی‌ها فقط حرف است، ما شاهد توصیه‌های این دستگاه‌ها توسط پزشکان و درمانگران بوده‌ایم.

این چیزی است که آنها می گویند یک تفنگ ماساژ برای شما انجام می دهد:

  • جلوگیری از DOMS : درد عضلانی با شروع تاخیری می تواند برای شما سخت باشد، به خصوص زمانی که می خواهید در باشگاه به فشار آوردن ادامه دهید. اسلحه‌های ماساژ از درد تاخیری نجات می‌دهند و شما را به اندازه کافی برای جلسه بعدی قوی نگه می‌دارند.
  • بهبود جریان خون در عضلات. این به بدن کمک می کند تا استراحت کند و حتی قبل از تمرین عضلات را فعال می کند.
  • خون و مایعات سمی را از ماهیچه پس از تمرین دفع کنید.
  • تفنگ های ماساژ باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی (روش صحیح و موثر)

چرا استفاده صحیح از ماساژور تفنگی مهم است؟

مانند هر چیز دیگری، و به ویژه دستگاه های الکترونیکی، استفاده صحیح هرگز نمی تواند به اندازه کافی مورد تاکید قرار گیرد. هرگز ایده خوبی نیست که فرض کنید همه چیز را در مورد یک دستگاه می دانید و بنابراین نیازی به توجه به استفاده صحیح ندارید.

سازندگان این را می‌دانند و به همین دلیل است که اکثر تفنگ‌های ماساژ همراه با دستورالعمل‌های به خوبی نوشته شده ارائه می‌شوند .

در اینجا چند دلیل برای استفاده صحیح از ماساژور تفنگی آورده شده است:

  • عضله‌درمانی مؤثر : وقتی از ماساژور تفنگی درست استفاده شود، می‌تواند به اندازه مراجعه به یک مرکز ماساژ(سالن ماساژ) مؤثر باشد.
  • برای جلوگیری از صدمه دیدن : دور از انتظار نیست که تفنگ های ماساژ باعث آسیب به خصوص زمانی که بدون مراقبت استفاده می شوند. در ادامه مقاله نگاهی به چگونگی این اتفاق خواهیم انداخت.
  • برای جلوگیری از آسیب به تفنگ : تفنگ های ماساژ اسباب بازی های کوچک ارزان قیمت نیستند. تا همین اواخر قیمت یکی بیش از 30 میلیون تومن بود. بازار مملو از تفنگ های زیادی شده و در نتیجه قیمت ها پایین آمده است. با این حال، اگر یک تفنگ ماساژ خوب می خواهید، باید حداقل 1 میلیون تومان هزینه کنید.

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی (روش صحیح و موثر)

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی – تکنیک

با توجه به اینکه چرا استفاده صحیح از ماساژور تفنگی مهم است، اکنون نحوه استفاده واقعی از آن را بررسی خواهیم کرد.

اکنون، مقالاتی را در اینترنت دیده‌ایم که می‌گویند روش خاصی برای استفاده از این دستگاه‌ها وجود ندارد، در حالی که این ممکن است درست باشد، ممکن است برای همه صدق نکند.

بنابراین در اینجا گام به گام ما در مورد نحوه استفاده واقعی از ماساژور تفنگی آورده شده است:

  • دستگاه را روشن کنید . اکثر اسلحه ها دارای کاربرد تک دکمه ای هستند. بیشتر آنها با فشار طولانی برای روشن کردن دستگاه کار می کنند. سپس دستگاه شروع به کار می کند. مطمئن شوید که سر ماساژ مورد نظر خود را متصل کرده اید. بعداً در مورد سرهای ماساژ صحبت خواهیم کرد. با این حال، ما توصیه می کنیم (اگر مبتدی هستید)، با سر توپ شکل شروع کنید. بیشتر قسمت‌های بدن را هدف قرار می‌دهد و در مقایسه با سایر سری ها در واقع ملایم است.
  • شدت مورد نظر را انتخاب کنید : ما به شما توصیه می کنیم با کمترین سرعت شروع کنید و به تدریج سطح را افزایش دهید. برای ماساژ سبک‌تر، اگر فقط می‌خواهید آرام شوید و خون در داخل عضله حرکت کند، سرعت اول را توصیه می‌کنیم. اکنون، اکثر دستگاه‌ها به اندازه کافی کم شروع می‌شوند، در حالی که سایر دستگاه‌ها ممکن است با شدت بالاتر شروع به کار کنند. اگر از Theragun استفاده می کنید، ممکن است برای شروع مجبور شوید کمی شدت بیشتری را تحمل کنید. اولین محدوده دور در دقیقه در آنجا حدود 1750 است.
  • سری دستگاه را به سمت عضله بگیرید و بگذارید ماساژور تفنگی کار خودش را انجام دهد. اگر از یک تفنگ رده بالا مانند Theragun یا Opve m3 Pro و یا Mebak 3 استفاده می کنید، به دلیل دامنه طولانی، فوراً اثر ضربه ای را روی پوست خود احساس خواهید کرد. اگر از یک تفنگ کوچکتر مانند Ekrin Bantam استفاده می کنید، احساس فوری ممکن است ضربه ای نباشد اما باید به اندازه کافی شدید باشد.
  • سر را در امتداد عضله به آرامی حرکت دهید. در ماساژ عجله نکنید. در حین انجام فرآیند از آن لذت ببرید. اگر با ناحیه ای از درد مواجه شدید، کمی بیشتر در اطراف آن قسمت قرار بگیرید. اسلحه را به شدت روی یک ناحیه دردناک فشار ندهید زیرا به احتمال زیاد ممکن است در واقع اوضاع را بدتر کنید.
  • برای مناطقی که عضلات زیادی ندارند، مانند مچ دست، توصیه می‌شود که سر ماساژور تفنگی را روی آن‌ها بکشید. به این مناطق فشار زیادی وارد نکنید.
  • با این حال، اگر عضلات بزرگتری دارید، ممکن است چیزی کمی شدیدتر بخواهید. احتمالاً این زمان خوبی است تا به شما یادآوری کنیم که ماساژور تفنگی های مختلف قدرت استال متفاوتی دارند. ممکن است بخواهید یک تفنگ رده بالا مانند Opve m3 Pro یا Mebak 3  را انتخاب کنید. این اسلحه‌ها نه تنها نیروی استال بهتری دارند، بلکه هر دو تفنگ ماساژور با دامنه بالا نیز هستند. ما همچنین شدت کمی بالاتر را حتی در هنگام شروع توصیه می کنیم. این به این دلیل است که اکثر اسلحه ها دارای نیروی استال پیشرونده هستند و به راحتی در سرعت های پایین تر متوقف می شوند. برای شما، سعی کنید از سرهای ماساژ مختلف برای ماساژ قسمت های مختلف بدن استفاده کنید. دوباره در مورد سرهای ماساژ کمی بعد در مقاله خود صحبت خواهیم کرد.
  • استفاده از ماساژور تفنگی بر روی نواحی استخوانی برای جلوگیری از آسیب رساندن به خود توصیه نمی شود. ممکن است بخواهید نواحی مفصلی را ماساژ دهید، اما در انجام این کار نیز مراقب باشید.
  • توصیه می شود از ماساژور ضربه ای روی یک عضله خاص به مدت 1 تا 2 دقیقه استفاده کنید. برای گروه های عضلانی کوچکتر، یک دقیقه را هدف بگیرید. می توانید گروه های عضلانی بزرگتر را به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید. بیشتر بهتر نیست با بدنت مهربان باش 🙂

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی (روش صحیح و موثر)

زمان استفاده از ماساژور تفنگی

چه زمانی نیاز به استفاده از ماساژور تفنگی دارید؟ آیا زمان خاصی برای استفاده از ماساژور ضربی وجود دارد؟ خوب، در اینجا زمانهایی وجود دارد که ممکن است نیاز به استفاده از تفنگ ماساژ داشته باشید.

  1. قبل از تمرین : حتی اگر بسیاری از افراد در صنعت تناسب اندام از این ابزارها به عنوان ابزار ریکاوری یاد می کنند، می توانید قبل از جلسه تمرین از آنها استفاده کنید.  نه تنها خون را به خوبی در بدنتان جریان می‌دهید، بلکه ماهیچه‌های شما را برای تمرین آماده می‌کند – «سیستم جنگ یا گریز را فعال می‌کند که بدن شما را برای فعالیت آماده می‌کند. برای نتایج بهتر، قسمت هایی را که قرار است تمرین دهید هدف بگیرید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید پرس پا انجام دهید، حتماً ساقه‌ها را ماساژ دهید. شکم عضله را هدف بگیرید. عضله مورد نظر را حدود 30 ثانیه ماساژ دهید. زیاده روی نکنید!
  2. در طول جلسه تمرین : می توانید از ماساژور تفنگی بین ست ها استفاده کنید. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که در گروه ماهیچه‌ای که تمرین می‌کنید احساس تنش کنید. در این مورد، به جای انتخاب حرکات کششی، از تفنگ ماساژ خود استفاده کنید. با این حال، با این کار خیلی هیجان زده نشوید – 15 ثانیه کافی است. هدف شما این است که عضله را تحریک کنید.
  3. بعد از یک جلسه تمرینی : بدن شما در وضعیتی قوی قرار دارد و بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آن را آرام کنید. اینجاست که یک ماساژور تفنگی وارد می شود. ماهیچه های منقبض را هدف گرفته و حدود 1-2 دقیقه ماساژ دهید. باز هم مهم است که شکم عضله را هدف بگیرید و از مفاصل و نواحی استخوانی خودداری کنید. توصیه می شود بلافاصله عضلات خود را ماساژ ندهید. اجازه دهید بدنتان چند ساعت استراحت کند و سپس دست به کار شوید. برای نتیجه بهتر از سرهای مختلف برای قسمت های مختلف استفاده کنید.
  4. بعد از یک روز طولانی در دفتر زمانی که نیاز به استراحت دارید : ما در مورد تفنگ های ماساژ صحبت کرده ایم که به آرامش بدن شما کمک می کنند و این زمانی است که شما به آنها نیاز دارید. گاهی اوقات شما فقط باید بعد از یک روز پر حادثه استراحت کنید. حدود 10 دقیقه با استفاده از ماساژور تفنگی روی بدن خود وقت بگذارید. خیلی شدید نباشد و بیش از یک دقیقه روی یک گروه عضلانی خاص وقت نگذارید.

چند بار باید از ماساژور تفنگی استفاده کنید؟

این بخش باید مشابه بخش آخر در مورد «زمان استفاده از ماساژور تفنگی» باشد. با این حال، ما یک یا دو مورد را ذکر خواهیم کرد که ممکن است هنگام بررسی نحوه استفاده از ماساژور تفنگی مهم باشد.

تفنگ های ماساژ وسایل هیجان انگیزی هستند و ما در واقع فکر می کنیم تا زمانی که از داشتن آنها لذت می برید، محدود به چیزی نباشید. هر چند وقت یکبار که احساس می کنید لازم است از آنها استفاده کنید .

با این حال، بیش از حد هیجان زده نشوید و زیاده روی کنید. در اینجا خلاصه ای از این است که چند وقت یکبار و چگونه باید از آنها استفاده کنید.

  • فعال سازی عضلات : زمانی که باید بدن را برای تمرین یا فعالیت آماده کنید. این کار را بیش از 30 ثانیه انجام ندهید.
  • فعال سازی مجدد عضلانی : در طول تمرینات زمانی که اسپاسم عضلانی رخ می دهد یا زمانی که خستگی می تواند جلسه تمرین شما را از مسیر خارج کند. حداکثر 15 ثانیه.
  • ریکاوری و تسکین درد : بعد از تمرین، یک ماساژور تفنگی به روند بهبودی کمک می کند. همچنین می توانید از آن برای تسکین درد استفاده کنید. در اینجا به عنوان یک ابزار مسکن موقت کار می کند. در اینجا برای 1-2 دقیقه استفاده کنید. مراقب باشید که به اعصاب ضربه نزنید یا به نواحی دردناک بیش از حد وارد نشوید. یکی دیگر از جنبه های فوق العاده مفید ماساژور تفنگی، حالت ماساژ گرم است. ماساژهای گرم برای تسکین درد بسیار حیاتی هستند. اسلحه هایی مانند Urikar Pro 2 دارای حالت گرمکن و همچنین حالت های دیگر هستند. یک ماساژور تفنگی گرم شده با یک سر سرامیکی مخصوص برای این کار ارائه می شود.

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی (روش صحیح و موثر)

چه مدت باید از ماساژور تفنگی استفاده کرد؟

تفنگ های ماساژ مجهز به باتری های قابل شارژ هستند. در صورت استفاده طولانی مدت، باتری ها ممکن است بیش از حد گرم شوند. این گرمای بیش از حد ممکن است باعث ناراحتی در هنگام استفاده از آنها شود.

با این حال، نابغه‌هایی که این دستگاه‌ها را تولید می‌کنند، متوجه این موضوع شدند و یک سیستم خاموش کننده در آنها ایجاد کردند. اکثر دستگاه ها پس از حدود 10 دقیقه استفاده مداوم به طور خودکار خاموش می شوند.

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی – نتیجه گیری

بنابراین اکنون می دانید که چگونه از ماساژور تفنگی استفاده کنید. این گجت‌های مرسوم، در صنعت تناسب اندام، هیاهویی ایجاد کرده‌اند و به نظر نمی‌رسد که به زودی از بین بروند. این مهم است که یاد بگیرید چگونه از آنها به درستی استفاده کنید.

با این حال، از سایر اصول تمرین و ریکاوری خوب مانند تغذیه سالم، تکنیک مناسب و خواب کافی غافل نشوید.

 

لطفا به این مطلب رای دهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 16

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سوالات متداول نحوه استفاده از ماساژور تفنگی (روش صحیح و موثر)

چگونه از ماساژور تفنگی برای گردن استفاده کنیم؟

هرگز قسمت جلوی گردن خود را ماساژ ندهید. فقط روی قسمت پشتی تمرکز کنید. بسته به اینکه چه ناحیه اطراف گردن را می‌خواهید ماساژ دهید، از سری تفنگ ماساژور مناسب استفاده کنید.

چگونه از ماساژور تفنگی در قسمت پایین کمر استفاده کنیم؟

اگر از ماساژور تفنگی برای خلاص شدن از کمردرد استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم با احتیاط قدم بردارید. از یک سرعت پایین استفاده کنید و به آرامی ماساژ دهید. ما سر توپ را در اینجا نیز توصیه می کنیم.

چگونه از ماساژور تفنگی در قسمت بالای کمر استفاده کنیم؟

ماساژور تفنگی را در امتداد فیبرهای عضلانی قسمت بالایی پشت خود به جلو و عقب بکشید. این کار را به مدت 10 ثانیه در هر قسمت از پشت خود انجام دهید. مجدداً در اینجا ذکر خواهیم کرد که یک تفنگ با ارگونومی بهتر کار خود را به خوبی انجام می دهد. Renpho R4 یک نمونه خوب (دسته بلند و زاویه دار) است. اگر خودتان این کار را انجام می دهید، از سر اتصال گرد استفاده کنید. اگر دوستی دارید که به شما کمک می کند، آنها می توانند از سر صاف برای حداکثر نتیجه استفاده کنند.

چگونه از ماساژور تفنگی بر روی پاها استفاده کنیم؟

چهارسر پا و ساق پا را هدف قرار دهید. ما سر صاف را در اینجا توصیه می کنیم زیرا با پاها ممکن است به چیزی کمی شدیدتر نیاز داشته باشید - به خصوص چهارسر. قبل از حرکت در یک منطقه حدود 30 ثانیه بمانید.

چگونه از ماساژور تفنگی برای کف پا استفاده کنیم؟

می توانید کف پاهای خود را ماساژ دهید، به خصوص اگر می دویدید و نیاز به کمی تسکین در کف پا دارید. می توانید یک پا را روی زانوی مقابل رد کنید تا موقعیت خوبی داشته باشید. با شدت کم شروع کنید. اگر می خواهید روی نقاط خاصی تمرکز کنید، از سر گلوله در اینجا استفاده کنید. برای یک ماساژ عمومی تر، می توانید از سر توپ استفاده کنید.

چگونه از ماساژور تفنگی روی ساق استفاده کنیم؟

می توانید ساق پا را بعد از یک جلسه تمرین پا یا بعد از دویدن ماساژ دهید. ماساژور تفنگی را هر بار در امتداد ساق پا حرکت دهید تا نقاط حساس را احساس کنید. قبل از حرکت به مدت 10 ثانیه در یک نقطه بمانید. یک پا را به مدت 1-2 دقیقه ماساژ دهید و سپس به پای دیگر بروید. برای نتیجه بهتر می توانید از سر صاف استفاده کنید.

چگونه از ماساژور تفنگی برای گره‌های عضلانی استفاده کنیم؟

گره‌های عضلانی می‌توانند دردناک باشند و اگر به‌زودی مراقبت نشوند، می‌توانند طولانی‌تر ادامه پیدا کنند. یک ماساژور تفنگی می تواند به راحت شدن آنها کمک کند. ناحیه گره خورده را با دقت و به آرامی همانطور که احساس می کنید ماساژ دهید. با شدت کمتر شروع کنید و از سر گلوله برای تمرکز روی ناحیه گره‌دار استفاده کنید. تفنگ را برای یک یا دو دقیقه روی گره نگه دارید.