آیا تفنگ ماساژ برای سیاتیک خوب است؟ آیا کمک خواهد کرد؟

آیا تفنگ ماساژ برای سیاتیک خوب است؟

آیا تفنگ ماساژ برای سیاتیک خوب است ؟ خوب، بله، یک تفنگ ماساژ در صورت استفاده صحیح می تواند به درمان سیاتیک شما کمک کند. در این مقاله پاسخ هایی در مورد استفاده از تفنگ ماساژ برای درمان سیاتیک ارائه می شود. دنبال کنید!

پس زمینه درد عصب سیاتیک

سیاتیک دردی در امتداد عصب سیاتیک است که از قسمت پایین کمر تا تمام باسن، باسن و پایین ساق پا می‌گذرد.

به طور معمول، شما درد را در یک طرف بدن خود تجربه خواهید کرد. درد می تواند خفیف یا شدید باشد، بسته به علت اصلی و نحوه مدیریت شرایط.

اما، آیا تفنگ ماساژ به درد عصب سیاتیک کمک می کند؟ خوب، روش های مختلفی برای درمان سیاتیک وجود دارد، از جمله روش های سنتی تر مانند مسکن ها و ماساژ درمانی.

اما تفنگ های ماساژ می توانند راه موثری برای کاهش درد سیاتیک نیز باشند. این ابزار الکترونیکی توسط پزشکان از جمله فیزیوتراپیست ها برای درمان بیماری های مختلف مورد استقبال قرار گرفته است.

اگر سیاتیک شما در حال شعله ور شدن است، یک تفنگ ماساژ ممکن است فقط کمکی باشد که نیاز دارید.

آیا تفنگ ماساژ برای سیاتیک خوب است؟

سیاتیک یک بیماری غیر معمول نیست و اگر از آن رنج می برید، تنها نیستید. در واقع، 10 تا 40 درصد از جمعیت را در مقطعی از زندگی تحت تاثیر قرار می دهد.

علائم ممکن است برای همه یکسان نباشد، اما عمدتاً به صورت درد در ناحیه کمر و پایین ساق پا (یا بخشی از ساق پا، یا تا آخر) ظاهر می‌شود.

در حالی که ممکن است نام های مختلفی برای آن وجود داشته باشد (بسته به پزشک شما)، علل اصلی سیاتیک عبارتند از: کشیدگی کمر (گاهی به دلیل بلند کردن اجسام سنگین با مکانیک ضعیف ایجاد می شود)، بارداری در زنان (کودک به عصب سیاتیک فشار وارد می کند) و سندرم پیریفورمیس (که اخیراً به عنوان سندرم درد عمیق گلوتئال شناخته می شود) – وضعیتی که باعث سفت شدن و فشرده شدن عضلات می شود، ریشه عصبی.

اما چگونه آن را درمان می کنید؟

خوب، دو روش شناخته شده وجود دارد که شامل استفاده از تفنگ ماساژ است:

  1. ریلکسیشن فیزیکی : ماساژورهای تفنگی می‌توانند یک ماساژ بافت عمیق ارائه دهند که با شل کردن لایه‌های بافت نرم و کاهش تون عضلانی به آرامش عضلات سفت کمک می‌کند. این منجر به بهبود انعطاف پذیری بافت و جریان خون می شود که می تواند درد ناشی از سیاتیک را تسکین دهد.
  2. ریلکسیشن ذهنی : ماساژورهای تفنگی ابزاری عالی برای پایین آوردن و کاهش استرس هستند، زیرا باعث ایجاد ارتعاش و ترشح اندورفین می شوند که می تواند به آرامش سیستم عصبی و کاهش حساسیت به فشار در اطراف عصب سیاتیک / ریشه عصب کمک کند.

توجه داشته باشید که اگرچه تفنگ های ماساژ ممکن است به مدیریت سیاتیک کمک کنند، اما ممکن است علل زمینه‌ای سیاتیک شما را درمان نکنند – برخی از این موارد شامل برآمدگی یا بیرون زدگی دیسک، تنگی کمر، یا اسپوندیلولیستزیس (لغزش مهره‌ها) است. با این حال، ماساژ بافت عمیق به عنوان اثر قابل مقایسه با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی در درمان کمردرد شناخته شده است – که اغلب از علائم سیاتیک است.

تفنگ ماساژ برای سیاتیک

چگونه یک ماساژور تفنگی به درد عصب سیاتیک کمک می کند؟

از آنجایی که سیاتیک به دلیل اعمال فشار به عصب سیاتیک (می تواند مفصل، عضله یا فتق دیسک باشد)، یک ماساژور تفنگی راهی مطمئن برای کار کردن با عضلات و مفاصل برای بازگرداندن احساس تسکین است.

با گذاشتن یک تفنگ ماساژ بر روی کمر، باسن و همسترینگ، می توانید مقداری از این فشار روی عصب سیاتیک را کاهش دهید.

  • برخی از دردهای سیاتیک نیز ممکن است ناشی از تورم فاسیای اطراف عضلات باشد. این می تواند باعث درد حاد در نواحی آسیب دیده شود. درمان ضربه ای یا ارتعاشی با استفاده از تفنگ ماساژ می تواند جریان خون را در بافت های میوفاسیال بهبود بخشد و التهاب را کاهش دهد. این به نوبه خود ممکن است به طور موثر درد سیاتیک را تسکین دهد.
  • یکی دیگر از علل سیاتیک، همانطور که در بالا ذکر شد، کشیدگی عضلات کمر در هنگام بلند کردن اجسام سنگین یا تمرینات شدید است. عضله تحریک شده ممکن است ریشه عصبی را بیشتر تحریک کند که می تواند درد سیاتیک ایجاد کند. یک تفنگ ماساژ به شل شدن ناحیه برای از بین بردن تحریک روی ریشه عصبی کمک می کند.
  • عضلات منقبض و/یا نقاط ماشه ای نیز می توانند علت اصلی درد در ناحیه کمر، باسن، همسترینگ و ساق پا باشند. یک تفنگ ماساژ می تواند در درمان نقاط ماشه ای برای کمک به رهاسازی میوفاشیال موثر باشد.

تفنگ ماساژ برای سیاتیک

بنابراین، آیا تفنگ ماساژ کمک خواهد کرد؟

همانطور که گفتیم، تفنگ ماساژ تنها می تواند به کاهش درد ناشی از سیاتیک کمک کند. با این حال، وقتی نوبت به درمان مشکل اساسی می رسد، ممکن است مجبور شوید برای کمک بیشتر با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر قبلاً از پزشک خود کمک گرفته اید و آنها تفنگ ماساژ را به عنوان یک درمان مکمل توصیه کرده اند، پس این مقاله برای شما مناسب است. یک تفنگ ماساژ کمک زیادی به شما می کند تا تنش و درد عضلات خود را مدیریت کنید.

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث سیاتیک شما می شود، می توانید از یک تفنگ ماساژ نیز برای کمک به کاهش درد و بهبود جریان خون در بافت عضلانی خود استفاده کنید.

با این حال، اگر درد پس از چند جلسه از بین نرفت، ممکن است لازم باشد با پزشک یا فیزیوتراپیست مشورت کنید. درمان معمولی ممکن است شامل دارو، درمان دستی یا ورزش باشد، اگرچه تفنگ های ماساژ به طور فزاینده ای برای استفاده در منزل برای تکمیل این درمان ها توصیه می شود.

بنابراین، آیا باید یک ماساژور تفنگی بگیرید؟

کاملا! همانطور که قبلاً بحث کردیم، ماساژ ضربه ای بافت عمیق با استفاده از تفنگ ماساژ می تواند به طور موثر سیاتیک را مدیریت کند. استفاده از تفنگ ماساژور فواید دیگری نیز دارد.

یک مزیت بزرگ این است که شما می توانید به راحتی چندین بار در مواقع لزوم از یک تفنگ ماساژ بر روی خود استفاده کنید. در صورت داشتن دستگاه مناسب، ماساژ بافت عمیق امکان پذیر است.

اگر نمی دانید چگونه از تفنگ ماساژور استفاده کنید، می توانید با مقاله لینک شده به راحتی یاد بگیرید و درمان سیاتیک خود را شروع کنید.

مزیت دیگر این است که این دستگاه ها نسبتا جمع و جور هستند و می توانید آن ها را در هر جایی با خود ببرید و بدون وقفه به درمان خود ادامه دهید.

با این حال، ما توصیه می کنیم که یک تفنگ ماساژ را عاقلانه انتخاب کنید . فقط اولین موردی را که با آن برخورد می کنید نخرید.

در عوض، ما مقاله‌ای در مورد بهترین تفنگ‌های ماساژ داریم ، که در آن می‌توانید یاد بگیرید که یک دستگاه خوب برای سیاتیک چه چیزی را می‌سازد و در انتخاب آن به چه مواردی باید توجه کنید.

نحوه استفاده از تفنگ ماساژ برای سیاتیک

اگر مطمئن هستید که استفاده از تفنگ ماساژ برای درمان سیاتیک بی خطر است، می توانید مراحل زیر را با استفاده از دستگاه خود انجام دهید.

  1. در حالی که تفنگ ماساژ در دست دارید، با درمان قسمتی از بدن که آسیب دیده است شروع کنید. بسته به دردی که احساس می کنید، کمر، ناحیه ران و ساق پا را به مدت یک یا دو دقیقه درمان کنید. اگر هر دو طرف بدن شما علائم را تجربه کردند، می توانید برای کاهش ناراحتی هر دو را درمان کنید.
  2. به یاد داشته باشید که روی کمر، ناحیه ران (همسترینگ) و ساق پا تمرکز کنید. با این حال، برای اعمال فشار، به ویژه بر روی عضله پیریفورمیس، خیلی سریع عمل نکنید. معلوم شد که این عضله دوست ندارد بیش از چند ثانیه تحت فشار قرار گیرد. مطمئن شوید که دستگاه را به سادگی از این ناحیه عبور می دهید و فقط زمان صرف شده در اینجا را محدود می کنید، به خصوص در چند بار اول استفاده.
  3. برای روشن بودن، فشار بیش از حد بر عضله پیریفورمیس ممکن است به آن آسیب برساند یا عصب سیاتیک را بیش از حد تحریک کند و باعث درد بیشتر شود – نه سرد! باز هم، به سادگی تفنگ ماساژ را از روی عضلات آسیب دیده عبور دهید و اجازه دهید کار را انجام دهد.
  4. در نهایت، حتی اگر عصب سیاتیک مشکل دارد، تفنگ ماساژ را با فشار زیاد مستقیماً از روی آن رد نکنید. در عوض، در اطراف نواحی مورد نظر مانور دهید و به راحتی روی عصب سیاتیک بکشید. با خودت مهربان باش!
  5. با همان روحیه ملایم بودن با خودتان، توصیه می کنیم در حین حرکت ماساژ را احساس کنید. اگر درد دارد، ابتدا مقداری کشش یا یخ زدن در ناحیه دردناک را امتحان کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که کبودی های ناشی از جراحی اخیر را به راحتی درمان کنید. نکته دیگر، تفنگ ماساژ را از روی نواحی استخوانی یا مفاصل رد نکنید.

توجه به یاد داشته باشید که دستگاه های مختلف مشخصات متفاوتی دارند (به بهترین تفنگ های ماساژ ما مراجعه کنید) و عملکرد متفاوتی دارند. توصیه می کنیم قبل از استفاده، دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید.

آیا تفنگ ماساژ می تواند به سیاتیک کمک کند؟ نتیجه گیری

خوب، آیا تفنگ ماساژ برای سیاتیک خوب است؟ پاسخ، همانطور که دیدیم، بله است! اگر می دانید چه کاری باید انجام دهید، این دستگاه های عالی می توانند در درمان سیاتیک به شما کمک کنند.

بهترین راه این است که ابتدا با فیزیو یا چیرو خود برای راهنمایی در مورد نحوه انجام آن مشورت کنید، و زمانی که احساس اطمینان کردید، می توانید آن را انجام دهید.

به یاد داشته باشید که تفنگ مناسب ماساژ سیاتیک را انتخاب کرده و به درستی از آن استفاده کنید.

منابع مقاله:
  1. ماساژ برای کمردرد (بررسی). Furlan AD، و همکاران. (2015). DOI:
    لینک منبع
  2. اثربخشی ماساژ درمانی برای درمان کمردرد غیر اختصاصی: مروری سیستماتیک از مرورهای سیستماتیک کومار اس و همکاران (2013). DOI:
    لینک منبع
  3. سیاتیک. کارکنان کلینیک مایو (2018).
    لینک منبع

توجه: ما فقط از منابع با کیفیت بالا استفاده می کنیم و برای حمایت از حقایق موجود در مقالات خود به مطالعات مورد بررسی، موسسات تحقیقاتی دانشگاهی و انجمن های پزشکی تکیه می کنیم.

لطفا به این مطلب رای دهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سوالات متداول آیا تفنگ ماساژ برای سیاتیک خوب است؟ آیا کمک خواهد کرد؟

آیا تفنگ ماساژ برای سیاتیک خوب است ؟

بله، یک تفنگ ماساژ در صورت استفاده صحیح می تواند به درمان سیاتیک شما کمک کند.

درد عصب سیاتیک چیست؟

سیاتیک دردی در امتداد عصب سیاتیک است که از قسمت پایین کمر تا تمام باسن، باسن و پایین ساق پا می‌گذرد.

درمان عصب سیاتیک با ماساژور تفنگی به چه صورت میباشد؟

ریلکسیشن فیزیکی : ماساژورهای تفنگی می‌توانند یک ماساژ بافت عمیق ارائه دهند که با شل کردن لایه‌های بافت نرم و کاهش تون عضلانی به آرامش عضلات سفت کمک می‌کند. ریلکسیشن ذهنی : ماساژورهای تفنگی ابزاری عالی برای پایین آوردن و کاهش استرس هستند، زیرا باعث ایجاد ارتعاش و ترشح اندورفین می شوند

چگونه یک ماساژور تفنگی به درد عصب سیاتیک کمک می کند؟

از آنجایی که سیاتیک به دلیل اعمال فشار به عصب سیاتیک (می تواند مفصل، عضله یا فتق دیسک باشد)، یک ماساژور تفنگی راهی مطمئن برای کار کردن با عضلات و مفاصل برای بازگرداندن احساس تسکین است