راهنمای جامع خرید ماساژور تفنگی (ماساژگان)

اگر به دنبال یک ماساژور تفنگی خوب هستید، ما مطمئن هستیم که  با این راهنمای گام به گام به شما کمک می کند تا یک ماساژگان مناسب را انتخاب کنید.

نه تنها، این یک راهنما است، بلکه اصطلاحاتی که ممکن است مشتریان جدید را گیج کند نیز توضیح داده شده است. علاوه بر این، در زیر هر عنوان، مجموعه‌ای از سؤالات را نوشته‌ایم که می‌توانید قبل از شروع مرحله اول بپرسید.

ماساژور تفنگی TheraGuns در راهنمای جامع خرید ماساژور تفنگی (ماساژگان)

نکاتی که باید هنگام خرید ماساژور تفنگی در نظر بگیرید

قیمت

قیمت بیش از هر چیز در انتخاب یک ماساژور تفنگی خوب تاثیر می گذارد. بنابراین، قبل از پرداختن به ویژگی ها، باید مفهوم روشنی در مورد بودجه خود داشته باشید.

هدف

افراد از نظر هدف دو دسته کلی هستند. اولین مورد کسانی هستند که می خواهند عملکرد خود را بهبود بخشند یا به درمان سیاتیک، تاندونیت و شرایط مشابه نیاز دارند. برای چنین افرادی، استفاده از دستگاه های پیشرفته را توصیه می کنیم، زیرا آنها واقعاً به این هدف عمل می کنند.

دسته دوم از علاقه مندان است. در بیشتر موارد، علاقمندان به ماساژور تفنگی برای اهداف بسیار درمانی نیاز ندارند. در چنین مواردی توصیه می کنیم یک ماساژور تفنگی با قیمت مناسب را انتخاب کنید.

اگر در دسته ای از خریداران جدی قرار می گیرید اما نمی خواهید زیاد خرج کنید، همچنان می توانید گزینه های خوب زیادی داشته باشید. اما چنین گزینه هایی مطابق با نیاز شما عمل نمی کنند.

قبل از رفتن به مرحله بعدی، باید در مورد بودجه و هدف خود شفاف باشید (با مواردی که قبلا ذکر شد).

فاکتورهای کلیدی هنگام انتخاب ماساژور تفنگی

نیروی استال، طول ضربه و سرعت سه عامل اصلی برای ماساژ خوب هستند. اگر این ویژگی ها مفید باشند، تضمینی وجود دارد که ماساژ واقعاً به هدف خود عمل خواهد کرد.

نیروی استال

بسیاری از مردم آن را ” نیروی ضربی ” نیز می نامند . این مقدار نیرویی است که موتور می تواند قبل از آن که اعمال کند متوقف می شود و در پوند اندازه گیری می شود.

نیروی استال هرچه بیشتر باشد ماساژ قوی تر خواهد بود. با ثابت نگه داشتن طول ضربه و سرعت، در اینجا مقادیری برای توقف نیرو در ارتباط با ماساژ وجود دارد.

20-30 پوند30-50 پوند50+ پوند
برای ماساژ نرمماساژ با شدت متوسط
​​(استاندارد صنعتی)
ماساژ با شدت بالا
طبقه بندی نیروی ماساژور تفنگی

بنابراین، اکنون باید میزان نیروی استال مورد نیاز در ماساژور تفنگی خود را بدانید.

عمق ضربه

یک اصطلاح جایگزین برای طول ضربه، دامنه است. مقدار میلی‌مترهایی است که سر یک ماساژور تفنگی می‌تواند به جلو و عقب حرکت کند. 

قبلاً تأثیر قابل توجهی روی ماساژ داشت. اما از آنجایی که برندها آن را به یک عامل ثابت تبدیل می کنند، اهمیت آن همچنان رو به کاهش است.

برای دو ماساژور کوبه‌ای که با نیروی استال و سرعت یکسان کار می‌کنند، اثر طول ضربه به صورت زیر خواهد بود.

10-12 میلی متر13-16 میلی متر17-20 میلی متر
درمان بافت نرمماساژ بافت عمیق
(استاندارد صنعتی)
بسیار مفید، اما نادر است
طبقه بندی طول ضربه ماساژور تفنگی

سرعت

در سرعت، شما دوباره دو نوع سرعت دارید . اولین مورد تعداد گزینه های سرعتی است که دریافت می کنید و مورد دوم محدوده سرعت است.

به طور کلی، آن دسته از تفنگ های ماساژ که دارای گزینه های بیش از سه سرعت هستند برای ماساژ درمانی مناسب هستند . اما به خاطر داشته باشید که گزینه های سرعت را با دو گزینه اصلی دیگر همگام کنید. همچنین، سرعت با قیمت، ترجیحاً با ماساژورهای فردی مرتبط نیست.

از آنجایی که ما به سمت ماساژورهای ضربه‌ای نوآورانه‌تر حرکت می‌کنیم، گزینه‌های سرعت سفارشی اکنون در دسترس هستند . اما چنین ماساژورهایی نادر هستند.

یکی دیگر از موارد بسیار مهم که اکثر مردم نادیده می گیرند محدوده سرعت است. در نمودار ویژگی‌ها، برندهای ماساژور تفنگی دامنه سرعت را بر حسب PPM یا PPS (پرکاشن در دقیقه/ثانیه) ذکر می‌کنند.

مشاهده می شود که بسیاری از ماساژورهای گران قیمت گزینه های عالی را ارائه می دهند، اما دامنه سرعت محدود است. محدوده سرعت استاندارد از 1400 تا 2800 پرکاشن در دقیقه است.

در پایان این بخش، باید میزان نیروی استال مناسب برای شما را مشخص کنید. برای استال نیرو و سرعت، گزینه های استاندارد معمولا عملکرد درخشانی دارند.

طراحی و ارگونومی

برای طراحی، دستورالعمل خاصی برای پیروی وجود ندارد. همیشه طرحی را انتخاب کنید که برای شما جذاب به نظر می رسد.

پس از بررسی تمام تفنگ های ماساژور پرفروش در حال حاضر در بازار، سه نوع طرح پیدا کردیم.

  1. چارچوب مثلثی
  2. قاب اره منبت کاری اره مویی
  3. ماساژور دستی استاندارد

انواع طراحی و ارگونومی ماساژور تفنگی

چارچوب مثلثی

چنین طراحی یکی از ویژگی های متمایز TheraGuns است. ماساژورهای ضربه ای مانند G3Pro، 4th Generation Pro و سایر تفنگ های ماساژ معروف Therabody دارای این نوع طراحی هستند.

همچنین آن دسته از ماساژورهایی که سعی کردند از Theragun تقلید کنند، چنین طراحی دارند. همچنین ویژگی بازوی چرخشی مانند ماساژور تفنگی Renpho R4 بیشتر با این طراحی همراه است.

ارگونومی در این طراحی عالی است. شما انواع مختلفی از ماساژ را به همراه دسترسی آسان به مناطق سخت دریافت می کنید. اما تنها تعداد کمی از تفنگ های ماساژ چنین طراحی را ارائه می دهند.

قاب اره منبت کاری یا اره مویی

تفنگ های ماساژ با این طراحی در واقع مانند اره منبت کاری یا اره مویی نیستند، بلکه نسخه های مینیمالیستی آنها هستند. این طرح حد واسط بین ماساژورهای استاندارد دستی و فریمورک مثلثی است.

دو نسل اول TheraBody چنین طراحی داشتند.

ارگونومی فوق العاده ای است و بسیاری از آنها ویژگی های بازوی چرخشی را نیز ارائه می دهند. چنین طراحی کمیاب است اما بسیار ارزشمند است.

دستی استاندارد

حدود 95 درصد از تمام تفنگ های ماساژ دارای چنین طراحی هستند. ارگونومی هم عالیه اما بهترین بخش تنوع در محدوده قیمت است.

از 50 دلار تا 400 دلار می توانید یک ماساژور تفنگی تهیه کنید. HyperVolt plus و Lifepro Sonic در حال حاضر رهبران این کلاس طراحی هستند.

افراد دیگر کدام طرح را انتخاب می کنند؟

حدود 70٪ از خوانندگان ما دسته سوم را انتخاب می کنند: استاندارد دستی . این به دلیل ویژگی ها در مقابل نسبت قیمت در رده بهترین است (فقط طراحی نقش کمی ایفا کرد).

ویژگی هایی که میزان استفاده را تعیین می کند:

این عوامل بر استفاده شما تأثیر می گذارد، اما بسیاری از آنها در واقع خرید نهایی ماساژور تفنگی را تعیین می کنند. این شامل:

وزن

مانند هر ابزار دیگری، مردم عاشق خرید محصولات سبک وزن هستند. به دلیل تقاضای زیاد، برندها به طور خاص بر وزن تاکید دارند.

توجه: وزن 700 گرم تا 1.5 کیلوگرم را برای ماساژور تفنگی مناسب در نظر می گیریم. در حال حاضر، Theragun Prime سبک‌ترین ماساژور تفنگی موجود در بازار است.

با این حال، چیزی که ما به طور انحصاری بر آن تاکید می کنیم این است که از سایر ویژگی ها صرفاً به دلیل سبکی و براق بودن غافل نشویم. حتی اگر وزن در انتهای طیف باشد، یعنی 1.5 کیلوگرم، اما همه ویژگی های دیگر درخشان هستند، توصیه می کنیم وزن را به خطر بیندازید. از سوی دیگر، بی توجهی کامل به وزن، نتایج خوبی را ثابت نخواهد کرد.

بنابراین، توصیه این است: « هرگز در مورد وزن زیاد فکر نکنید، فقط گزینه های استاندارد را دنبال کنید. 

عمر باتری

هیچ چیز بیشتر از عمر باتری نمی تواند قابلیت استفاده را تعیین کند. ماساژورهایی که به اندازه کافی قادر به نام “خوب” هستند، عمر باتری ≥ 2 ساعت دارند.

باتری قابل تعوض یا غیرقابل تعویض را انتخاب کنیم؟

حدود 50٪ از همه تفنگ های ماساژ دارای باتری های قابل جابجایی هستند و تعداد کمی از آنها باتری های اضافی را ارائه می دهند. باتری های قابل جابجایی از جنبه قابل حمل مفید هستند، اما در عین حال، شارژ آنها به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد. از سوی دیگر، باتری های غیر قابل جابجایی، اغلب، بسیار سریع شارژ می شوند.

حال سوال این است که کدام یک را انتخاب کنیم یا قابل جابجایی یا غیر قابل جابجایی. بنابراین، پاسخ این است:

برای ویژگی های یکسان، همیشه با یک باتری قابل تعوض همراه باشید . اما اگر قیمت و ویژگی های بهتری دارید، در انتخاب باتری غیرقابل تعوض اشتباهی وجود ندارد.

راهنمای جامع خرید ماساژور تفنگی (ماساژگان)

سر و صدا

سر و صدا یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب یک ماساژور تفنگی خوب است. در دسی بل (DB) اندازه گیری می شود. طبقه بندی سطح سر و صدای ما برای تفنگ های ماساژ به شرح زیر است.

کمتر از 50 دسی بل50-60 دسی بل60-70 دسی بلبیشتر از 70 دسی بل
بسیار ساکتنسبتاً آراماستاندارد و قابل قبولبا صدای بلند
طبقه بندی صدای ماساژور تفنگی

مکالمه های معمولی معمولاً حدود 60DB هستند تا تصوری از میزان بلندی این صداها از این راهنمای سطح صدا داشته باشید .

ما نویز را یک عامل بسیار مهم در نظر می گیریم. بنابراین، توصیه می کنیم از استفاده از تفنگ های ماساژ بالاتر از 70 دسی بل خودداری کنید.

سری های ماساژور

ممکن است از سری ها غافل شوید، اما آنها می توانند تجربه ماساژ شما را کاملاً تغییر دهند. از این رو، هر چه دلبستگی های بیشتری به دست آورید، از درمان بهتری لذت خواهید برد. تقریباً هر ماساژور تفنگی خوب دارای چهار یا چند ضمیمه است.

 

سری های ماساژور تفنگی در راهنمای جامع خرید ماساژور تفنگی (ماساژگان)

گزینه بعدی؟

قبل از رفتن به بخش بعدی، مطمئن شوید که ماساژور تفنگی را با (حداقل) ویژگی های زیر انتخاب کرده اید.

ویژگیانتخاب درست
وزنکمتر از 1.5 کیلوگرم
عمر باتریحداقل 2 ساعت
سر و صدا55-65 دسی بل (حداکثر)
سری هابزرگتر از 4

راحتی و لوکس

این ویژگی ها علاوه بر مهم بودن، تجربه ماساژ شما را افزایش می دهد. ماساژورهای تفنگی در هر رنج قیمتی دارای نوعی ویژگی لوکس و راحتی در خود هستند.

چنین ویژگی هایی عبارتند از:

قابل حمل بودن

از آنجایی که بیشتر مشتریان ماساژور تفنگی از علاقه مندان به ورزشگاه هستند، باید ماساژور خود را از جایی به مکان دیگر حمل کنند. همچنین، می‌خواهید ماساژور خود را در سفر همراه داشته باشید. بنابراین، قابل حمل بودن دارای اهمیت عملکردی است.

اکثر تفنگ‌های ماساژ دارای کیف هستند، بنابراین حمل آن‌ها آسان‌تر است. علاوه بر کیس، طراحی، وزن و عمر باتری بر قابلیت حمل تاثیر می گذارد.

بنابراین، اگر می‌خواهید یک ماساژور تفنگی قابل حمل انتخاب کنید، عواملی را که قبلا ذکر شد ترجیح دهید.

ویژگی های منحصر به فرد

برخی از ویژگی های منحصر به فرد شامل کنترل برنامه، گزینه های بلوتوث، سنسورهای فشار، لرزش و گرما درمانی است. اگر هر ماساژور تفنگیی دارای هر یک از ویژگی های ذکر شده قبلی باشد، یک قدم جلوتر از دیگران است.

تقریباً تمام تفنگ‌های ماساژ که ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند، در ویژگی‌های اولیه درخشان هستند. اگر ماساژور با ویژگی های منحصر به فرد را ترجیح می دهید، مواردی را انتخاب کنید که برای شما شخصی تر هستند.

انتخاب خود را نهایی کنید

وقتی همه عواملی را که باید در نظر بگیرید را می دانید، این مراحل را دنبال کنید.

  • از هر بازه قیمتی سه ماساژور تفنگی را انتخاب کنید (ترجیح دهید آنهایی که طراحی بهتری دارند).
  • هر یک از آنها را دقیق بررسی کنید (از ویژگی های اساسی شروع کنید).
  • اگر بین دو گزینه سردرگم شده اید، به سادگی گزینه ای را ترجیح دهید که برای شما مناسب باشد.
  • انتخاب خود را انجام دهی

همچنین شما میتونید از مقالعه معرفی 6 مدل بهترین دستگاه های ماساژور تفنگی برتر 2022 ماساژور های برتر دنیا رو بررسی و از بین این دستگاه ها انتخاب کنید

نحوه انتخاب ماساژور تفنگی – نتیجه گیری

تا به امروز هیچ ماساژور تفنگیی تمام ویژگی های ذکر شده در بالا را ندارد. همه آنها به نوعی اشکالاتی دارند.

بهتر است به جای اینکه به دنبال ویژگی های بی نقص باشید، آنهایی را که به نظر شما شایسته به نظر می رسند ترجیح دهید. با این حال، اگر گیج می‌شوید، مشکلی را که دارید به ما بگویید و ما به شما کمک می‌کنیم یک ماساژور تفنگی خوب انتخاب کنید.

لطفا به این مطلب رای دهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سوالات متداول راهنمای جامع خرید ماساژور تفنگی (ماساژگان)

فاکتورهای کلیدی هنگام انتخاب ماساژور تفنگی چیست؟

نیروی استال، طول ضربه و سرعت سه عامل اصلی برای ماساژ خوب هستند

عمق ضربه در ماساژور تفنگی به چه معنی میباشد؟

مقدار میلی‌مترهایی است که سر یک ماساژور تفنگی می‌تواند به جلو و عقب حرکت کند

انواع طراحی و ارگونومی ماساژور تفنگی کدام است؟

1- چارچوب مثلثی 2- قاب اره منبت کاری اره مویی 3- ماساژور دستی استاندارد

باتری قابل تعوض یا غیرقابل تعویض را برای خرید ماساژور انتخاب کنیم؟

برای ویژگی های یکسان، همیشه با یک باتری قابل تعوض همراه باشید . اما اگر قیمت و ویژگی های بهتری دارید، در انتخاب باتری غیرقابل تعوض اشتباهی وجود ندارد.

قابل حمل بودن در ماساژور تفنگی به چه معناست؟

از آنجایی که بیشتر مشتریان ماساژور تفنگی از علاقه مندان به ورزشگاه هستند، باید ماساژور خود را از جایی به مکان دیگر حمل کنند. همچنین، می‌خواهید ماساژور خود را در سفر همراه داشته باشید. بنابراین، قابل حمل بودن دارای اهمیت عملکردی است.

ویژگی های منحصر به فرد در ماساژور تفنگی چیست؟

برخی از ویژگی های منحصر به فرد شامل کنترل برنامه، گزینه های بلوتوث، سنسورهای فشار، لرزش و گرما درمانی است.