آیا ماساژورهای تفنگی برای کمردرد خوب هستند؟

آیا ماساژور تفنگی برای کمردرد خوب است ؟ این مقاله به طور گسترده به این سوال پاسخ خواهد داد.

بسیاری از مشتریان از ما پرسیده اند که آیا ماساژور تفنگی می تواند کمردرد را تسکین دهد؟ مشکلی که بسیاری از مردم آن را تجربه می کنند. ما می دانیم که ماساژور تفنگی چقدر محبوب شده اند. همه از آنها استفاده می کنند و ورزشکاران نمی توانند آنها را کنار بگذارند.

اما آیا ماساژور تفنگی برای کمردرد خوب است؟

خوب، ما چند مقاله انجام داده‌ایم که توضیح می‌دهیم این ابزارهای الکترونیکی چه کاری می‌توانند برای سیاتیک ، فاشیای کف پا ، و درد گردن انجام دهند. پاسخ سریع این است که بله، ماساژور های تفنگی می توانند به کاهش کمردرد کمک کنند.

علت کمردرد چیست؟

آیا ماساژور تفنگی برای کمردرد خوب هستند؟

اگر می خواهید بدانید که کمردرد در نسل کنونی ما چقدر شایع است، یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید و ببینید چند نتیجه جستجو به دست خواهید آورد. مشکل بیشتر از سبک زندگی کم تحرک ما ناشی می شود.

می دانید، زمانی که ما به مدت 10 ساعت در روز پشت میز خود می نشینیم، با گوشی های هوشمند خود در حال پیمایش در رسانه های اجتماعی هستیم. ما همچنین نسلی هستیم که دیوانه وار به بازی های ویدیویی گره خورده ایم و می دانیم که این برای پشت ما چه معنایی دارد.

وضعیت نامناسبی که در حین انجام این فعالیت ها اتخاذ می شود نه تنها منجر به کمردرد بلکه درد گردن نیز می شود. اگر می خواهید بدانید که وضعیت بدنی ضعیف امروز یک مسئله است، کافی است به یوتیوب بروید و تعداد ویدیوهای مربوط به موضوع را ببینید.

آیا ماساژورهای تفنگی می توانند راه حلی برای مشکل ارائه دهند؟ بله، ماساژورهای تفنگی می‌توانند در کاهش گردن درد و کمردرد ناشی از وضعیت نامناسب بدن، از جمله موارد دیگر، خوب باشند (در حال حاضر دلایل دیگر را بررسی خواهیم کرد).

بیشتر موارد کمردرد ناشی از اتفاقی است که در عضلات پشت شما اتفاق می افتد – ما می دانیم که ماساژورهای تفنگی می توانند درمان ضربه ای را ارائه دهند که برای اکثر عضلات مفید است.

بیایید توضیح دهیم که چگونه کمردرد ممکن است رخ دهد.

چه چیزی باعث کمردرد می شود؟

کمردرد ممکن است در نتیجه اتفاقات زیادی در عضلات یا ستون فقرات رخ دهد. ماساژورهای تفنگی تنها زمانی می توانند موثر باشند که علت درد شدید نباشد. در غیر این صورت، برای درمان تخصصی باید به پزشک مراجعه کنید.

در اینجا چیزی است که هنگام احساس کمردرد می توانید انتظار داشته باشید:

  • مشکلات عضلانی : مشکلات عضلانی که باعث کمردرد می شود به دلیل کشیدگی عضلات است. این زمانی اتفاق می‌افتد که بافت عضلانی به‌طور غیرعادی کشیده شود یا به دلیل بلند کردن سنگین، فشار مکرر، خم شدن مداوم یا بلند کردن نادرست، بیش از حد کشیده یا پاره شود. درد می تواند خفیف یا شدید باشد. در برخی موارد، سفتی را تجربه خواهید کرد. همچنین ممکن است عضله به دلیل عدم فعالیت بدنی از بین برود – زمانی که سبک زندگی کم تحرکی دارید.
  • دیسک های دژنره شده: تحلیل رفتن دیسک های بین مهره ای زمانی اتفاق می افتد که دیسک کم آب می شود و باعث می شود که ارتفاع طبیعی خود را از دست بدهد. این منجر به کاهش فضای بین دیسک ها می شود. فضای کاهش یافته باعث می شود عصب نخاعی مجاور فشرده شود و باعث درد در امتداد آن عصب شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما درد تیراندازی، بی حسی یا ضعف در لگن عقب را تجربه خواهید کرد که به پایین پا کشیده می شود (گاهی اوقات تا پایین پا).
  • فتق دیسک : فتق دیسک زمانی اتفاق می افتد که دیسک ها به تدریج فرسوده شوند. اما گاهی اوقات ممکن است در حین بلند کردن اجسام سنگین اتفاق بیفتد و باعث شود که هسته پالپوزوس (محتوای داخلی دیسک) به حلقوی فیبروزوس (پوشش خارجی دیسک) فشار بیاورد . این همان چیزی است که باعث سیاتیک می شود.
  • Spondylolisthesis : این چیزی است که زمانی اتفاق می افتد که مهره ای روی مهره دیگری در زیر آن بلغزد. این زمانی اتفاق می افتد که مهره تنش مکانیکی بالایی را تجربه کند. این اغلب منجر به فشرده شدن یک ریشه عصبی می شود که باعث درد در ناحیه کمر – سیاتیک می شود.
  • استئوآرتریت : این یک بیماری مرتبط با افزایش سن است که باعث رشد غیر طبیعی استخوان (خار استخوان) و التهاب مفاصل می شود. این می تواند منجر به کمردرد موضعی و محدودیت حرکت شود. این وضعیت اغلب باعث سیاتیک می شود.
  • تنگی کانال نخاعی : این اتفاق زمانی رخ می دهد که کانال نخاعی باریک می شود. باریک شدن می تواند باعث فشرده شدن ریشه های عصبی شود که منجر به سیاتیک می شود. این می تواند یک بیماری جدی باشد که ممکن است نیاز به درمان تخصصی داشته باشد.

ماساژور تفنگی چگونه می تواند در این مورد کمک کنند؟

ماساژورهای تفنگی می توانند کارهای زیادی برای کمک به عملکرد طبیعی عضلات بدن انجام دهند.

آنها همچنین می توانند به حرکت مایعات مهم بدن کمک کنند که به دفع مواد زائد سمی و اکسیژن به بافت ها کمک می کند. اکسیژن رسانی موثر به بافت های عضلانی می تواند درد را کاهش داده و به بهبودی کمک کند.

یکی از مواردی که ممکن است در مورد علل کمردرد در بالا متوجه شده باشید، این است که در همه موارد، احتمال سیاتیک وجود دارد. مدتی قبل در مورد اینکه چگونه یک ماساژور تفنگی می تواند به درد سیاتیک کمک کند صحبت کردیم .

در اینجا دو راه وجود دارد:

ماساژ بافت های عمیق

ساده ترین و سریع ترین راه برای تسکین کمردرد، انجام ماساژ بافت عمیق است. این به بهبود گردش خون در بافت عضلانی کمک می کند.

گردش خون خوب می تواند التهاب را کاهش دهد و دامنه حرکت را بهبود بخشد. هنگامی که بافت‌های کمر کشیده یا پاره می‌شوند، این ناحیه ممکن است ملتهب شود. این ناحیه ملتهب دچار اسپاسم، گرفتگی و انقباض محکم می شود. این منجر به درد شدید می شود.

از ماساژور تفنگی می توان برای کاهش انسداد ناشی از بافت های ملتهب استفاده کرد. این کار درد را کاهش می دهد و به بهبود سریع بافت ها کمک می کند.

ما می دانیم که هنگام درمان کمردرد، ماساژ دستی یا دستی توسط متخصصان ترجیح داده می شود. با این حال، ماساژورهای تفنگی می توانند به تسریع این روند کمک کنند . کایروپراکتیک ها و فیزیوتراپیست ها این ابزارها را به همراه دارند.

گاهی اوقات بازدید از این متخصصان می تواند گران باشد. اگر می دانید چه کاری انجام می دهید، ماساژور های تفنگی می توانند آن را ارزان تر کنند.

رهاسازی میوفاشیال

ماساژورهای تفنگی ابزاری عالی برای کمک به رهاسازی میوفاشیال هستند. مطالعات نشان داده اند که ماساژورهای تفنگی در صورت استفاده مناسب می توانند به تسکین درد در بافت های میوفاشیال کمک کنند.

رهاسازی میوفاشیال می‌تواند با کاهش تنش و رفع سفتی در ناحیه کمر به درمان عضله اسکلتی کمک کند.

این فرآیند همچنین باعث بهبود گردش خون و لنفاوی می شود. این به تحریک و کشش عضلات کمر کمک می کند.

ماساژورهای تفنگی در صورت ترکیب با ورزش (ورزش های سبک برای کسانی که درد شدید ناشی از شرایط جدی مانند فتق دیسک دارند) و یک سبک زندگی سالم، می تواند در آرام کردن درد و اسپاسم کمر شما بسیار موثر باشد.

اما درد فقط در قسمت پایین کمر شما نیست، قسمت بالایی شما نیز ممکن است صدمه ببیند .

ماساژور تفنگی برای کمردرد
آیا ماساژور تفنگی برای کمردرد خوب است؟ پاسخ کوتاه: بله.

آیا ماساژور تفنگی برای کمردرد تاثیر دارد؟

کمردرد زمانی اتفاق می افتد که در ناحیه بین تیغه های شانه خود احساس ناراحتی کنید.

درد در قسمت بالای کمر عمدتاً به دلیل وضعیت نامناسب بدن ایجاد می شود. هنگامی که بیشتر روز را پشت رایانه خود می نشینید یا زمان زیادی را صرف بازی های ویدیویی یا پیمایش در رسانه های اجتماعی در تلفن هوشمند خود می کنید، ممکن است قسمت بالای کمر خود را تحریک کنید.

درد در قسمت فوقانی کمر با احساس تیز، کوبنده، درد یا گرفتگی ظاهر می شود.

سایر علل کمردرد عبارتند از:

  • استفاده بیش از حد از عضله : هنگامی که از ماهیچه پشت خود بیش از حد استفاده می کنید و همان فعالیت را تکرار می کنید (مانند بازی بیسبال)، ممکن است عضله را تحت فشار قرار دهید، باعث سفت شدن آن یا تحریک آن شوید.
  • آسیب تروماتیک : ممکن است در تصادف رانندگی به خود آسیب برسانید، لیز بخورید و زمین بخورید، در محل کار آسیب ببینید، به اشتباه بلند شوید یا در حین تمرین خیلی سخت پیش بروید.
  • فتق دیسک ممکن است باعث درد بالای کمر نیز شود.
  • ممکن است اسکولیوز، فیبرومیالژیا، تغییر شکل ستون فقرات یا کیفوز مشکل ساز باشد.
  • سرطان ریه همچنین می‌تواند بر استخوان‌های قسمت بالای کمر تأثیر بگذارد و باعث درد شود.

آنچه که ماساژور تفنگی برای کمک به کمردرد انجام می دهند

آیا ماساژور تفنگی برای کمردرد مفید است؟

ثابت شده است که ماساژورهای تفنگی باعث کاهش فشار عضلانی و خستگی کلی عضلانی می شوند. استفاده از آنها بعد از یک تمرین سنگین برای آرام کردن بدن و ترمیم سریعتر عضلات فوق العاده است.

برای کسانی که کمردرد را در نتیجه فتق دیسک یا آسیب تروماتیک تجربه می‌کنند، استفاده از تفنگ‌های ماساژ و تمرینات ماهیچه‌ای مناسب می‌تواند به بهبود یا توانبخشی کمک کند.

نکته دیگری که در اینجا قابل ذکر است این است که درد در قسمت بالای کمر نیز ممکن است منجر به درد در گردن شما شود. این به این دلیل است که ماهیچه های ذوزنقه ای – عضلات جفتی که به حرکت سر و شانه شما کمک می کنند – نیز بخشی از قسمت فوقانی کمر هستند.

نکته کلیدی در اینجا این است که اگر می خواهید درد قسمت بالای کمر خود را کاهش دهید، دستگاه مناسب را انتخاب کنید و از آن به درستی استفاده کنید.

ماساژور تفنگی Urikar pro 2 برای کمردرد

آیا ماساژور تفنگی برای کمردرد خوب است؟

قسمت پایین کمر آسیب دیده ترین قسمت کمر است. همانطور که در بالا توضیح دادیم، چندین چیز ممکن است باعث درد در کمر شما شود. با این حال، در بیشتر موارد، کشیدگی عضلانی دلیل آن درد است.

این درد در درجه اول ناشی از یکی از موارد زیر است:

  • کشیدگی عضلانی : زمانی که فیبرهای عضله پس از کشش بیش از حد یا استفاده بیش از حد به دلیل حرکات مکرر یا تمرینات سنگین شامل عضلات کمر پاره می‌شوند. یا،
  • رگ به رگ شدن کمر : زمانی که رباط ها پاره می شوند یا بیش از حد کشیده می شوند.

ماهیچه هایی که مسئول حمایت از کمر شما هستند عبارتند از: عضلات باسن، باسن، لگن و عضلات همسترینگ. هنگامی که این ماهیچه‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند، ممکن است در ناحیه کمر احساس درد یا سفتی داشته باشید که ممکن است به باسن و پاها کشیده شود.

اما ماساژورهای تفنگی می توانند به ترمیم عضلات و رباط های پاره شده و بیش از حد کشیده شده کمک کنند. هنگامی که به درستی استفاده می شود، درمان ضربه ای این ابزارها ممکن است درد را کاهش دهد.

آیا ماساژور تفنگی برای کمردرد خوب است؟ بله، ماساژ به حرکت یا مایعات بدن کمک می کند که به بهبود و بازیابی این عضلات و رباط ها کمک می کند. ماساژورهای تفنگی ضربی به خودی خود گلوله نقره ای نیستند، اما اگر بتوانید از آنها به درستی استفاده کنید، می توانند موثر باشند.

ماساژور تفنگی برای کمردرد

آیا تفنگ های ماساژ برای کمردرد خوب هستند – خلاصه

بنابراین، آیا ماساژورهای تفنگی برای کمردرد خوب هستند؟ ماساژورهای تفنگی در واقع می توانند به کاهش سفتی یا درد در کمر شما کمک کنند.

اگرچه دلایل زیادی برای کمردرد وجود دارد، اما ماساژورهای تفنگی می توانند برای مشکلات عضلانی بسیار موثر باشند.

توصیه می کنیم ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا علت ناراحتی خود را شناسایی کنید. هنگامی که فهمیدید چیست، می توانید توصیه ما را در مورد اینکه کدام تفنگ بهترین است را بخوانید.

راهنمای خریدار مرتبط: بهترین ماساژورهای تفنگی در سال 2022 .


منابع
  1. برنت A. بائر، MD (2019). درمان رهاسازی میوفاشیال: آیا می تواند درد کمر را تسکین دهد؟ لینک 
  2. لیزا ام. دوهرتی، NP (2012). کمردرد در بیمار مبتلا به سرطان ریه. موسسه سرطان دانا-فاربر، بوستون، ماساچوست . doi:10.6004/jadpro.2012.3.3.10 لینک
  3. Castro-Sánchez AM، Matarán-Peñarrocha GA، Granero-Molina J، و همکاران. فواید ماساژ درمانی رهاسازی میوفاشیال بر درد، اضطراب، کیفیت خواب، افسردگی و کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا.  مکمل Evid Based Alternat Med . 2011؛ ​​2011: 1-9. doi:10.1155/2011/561753 لینک

لطفا به این مطلب رای دهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سوالات متداول آیا ماساژورهای تفنگی برای کمردرد خوب هستند؟

آیا ماساژور تفنگی برای کمردرد تاثیر دارد؟

ماساژورهای تفنگی در واقع می توانند به کاهش سفتی یا درد در کمر شما کمک کنند.

ماساژور تفنگی چگونه می توانند در کمردرد کمک کنند؟

1- ماساژ بافت های عمیق 2- رهاسازی میوفاشیال

چه چیزی باعث کمردرد می شود؟

1- مشکلات عضلانی 2- دیسک های دژنره شده 3- فتق دیسک 4- Spondylolisthesis  5- استئوآرتریت  6- تنگی کانال نخاعی