بررسی فواید و معایب ماساژور تفنگی

در این مقاله به مزایای و معایب ماساژور تفنگی خواهیم پرداخت، ماساژورهای تفنگی دستگاه های الکترونیکی هستند که اغلب توسط درمانگران برای تسکین درد و بهبود گردش خون استفاده می شود. آنها این کار را با تولید ارتعاشاتی انجام می دهند که با کمک سر ماساژور تفنگی روی پوست اعمال می شود.

اما در واقع، این فقط ارتعاش با ماساژورهای تفنگی نیست. بر خلاف غلتک های فوم رده بالا که نوعی ارتعاش درمانی دارند، ماساژورهای تفنگی چیزی عمیق تر از آن را ارائه می دهند.

این ارتعاشات عمیق تر همان چیزی است که معروف به کوبه درمانی شناخته می شود . به همین دلیل است که به آنها ماساژورهای تفنگی نیز می گویند. یک درمانگر ممکن است بتواند یک ماساژ عمیق ارائه دهد، اما یک ماساژور تفنگی در دست آن را یک درجه بالاتر می برد.

با این حال، این دستگاه‌ها فقط در سالن‌های اسپا و ماساژ یافت نمی‌شوند، بلکه در واقع به دلیل تأیید ورزشکاران و افراد مشهور، نامی برای خود دست و پا کرده‌اند. به همین دلیل، آنها به خودی خود به نوعی درمانگر DIY تبدیل شده اند.

آنها یک جایگزین عالی برای سایر ابزارهای سلامتی مانند غلتک فوم هستند. اگر نمی توانید درمانگر خود را برای مدت طولانی حمل کنید، قطعاً می توانید یک ماساژور تفنگی با خود داشته باشید.

بنابراین بیایید ببینیم که درمان ضربه ای با ماساژور تفنگی چقدر مفید است. ما در مورد فواید سلامتی و همچنین فواید عملی ماساژورهای تفنگی صحبت خواهیم کرد.

فواید ماساژور تفنگی که باید بدانید

بیایید با فواید سلامتی شروع کنیم:

آرامش و سلامت کلی بدن و ذهن

شما هرگز نمی توانید اهمیت داشتن آرامش جسم و روان را دست کم بگیرید. در واقع، دلیل اینکه ما خیلی سخت کار می کنیم این است که سطح خاصی از سعادت را در درون و بیرون خود پیدا کنیم.

چه چیز دیگری مهم است؟ ماساژور تفنگی چگونه یک ابزار سلامتی است که به خوبی به شما آرامش بدن و ذهن را می دهد؟

  1. تسکین استرس
    وقتی به درستی انجام شود، مخصوصاً توسط یک ماساژدرمانگر، ماساژورهای تفنگی می توانند به ترشح دوپامین و سروتونین بدن کمک کنند. این دو ماده شیمیایی مسئول شادی و آرامش عمومی بدن هستند. اما باید نقاط مناسب برای ضربه زدن و فقط با فشار مناسب را بشناسید.
  2. بهبود خواب
    محرومیت از خواب به ویژه امروزه یک تهدید واقعی است. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد که الگوهای خواب نامنظم به چیزی تبدیل شده است که دائماً باید با آن دست و پنجه نرم کنیم. ما به این موضوع نمی پردازیم که چقدر برای خوب خوابیدن نیاز دارید، اما اشاره می کنیم که خواب برای تمرکز، هوشیاری، میل جنسی، سلامت قلبی عروقی و عملکرد شناختی مهم است. ماساژ دادن بدن به طور منظم باعث ترشح سروتونین می شود که شما را آرام نگه می دارد. اگر درست متوجه شوید، بدن همچنین ملاتونین ترشح می کند، ماده شیمیایی که مسئول خواب نگه داشتن شما در مواقع ضروری است.
  3. تقویت کلی سیستم ایمنی
    هنوز مطالعات فشرده ای در مورد اینکه چگونه درمان ضربه ای بر سیستم ایمنی تاثیر می گذارد، انجام نشده است. با این حال، می دانیم که ماساژورهای تفنگی به بهبود گردش خون کمک می کنند (در ادامه در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد). به دلیل گردش خون بهبود یافته، گلبول های سفید و سایر عوامل ایمنی می توانند به طور موثرتری در بافت بدن حرکت کنند و به طور بالقوه پاسخ ایمنی بدن را در مواقع استرس بهبود بخشند.
  4. افزایش تمرکز
    از آنجا که ماساژ درمانی ضربه ای ممکن است گردش خون را بهبود بخشد و استرس را کاهش دهد، مغز شما به احتمال زیاد سطح بهینه اکسیژن و هوشیاری خود را حفظ می کند. اکسیژن و هوشیاری مطلوب معمولاً به حفظ حس بهینه تمرکز کمک می کند.

بخش خوب این است که برای رسیدن به همه اینها، تنها چیزی که نیاز دارید یک ماساژور تفنگی خوب است. اکنون، برای نتایج بهتر برای برخی از این مزایا، احتمالاً به یک درمانگر یا فردی با دانش درمانی ماساژ بافت عمیق نیاز دارید.

ماساژور تفنگی یک ابزار سلامتی برای بدن و ذهن شماست.
ماساژور تفنگی یک ابزار سلامتی برای بدن و ذهن شماست.

افزایش گردش خون و لنفاوی

این مزیتی است که کمتر در مورد آن صحبت شده است، اما به همان اندازه مهم، مزیت ماساژور تفنگی درمانی است. بسیاری از اجزای سلامت بر گردش خون کارآمد متمرکز هستند.

مسیر رسیدن به بدن سالم/فعال در داخل رگ های خونی است. هرچه این مسیرها کارآمدتر باشد، انتقال خون و مواد مغذی سریع‌تر و در نتیجه بدن سالم‌تر می‌شود.

ماساژورهای تفنگی برای بهبود جریان خون (2،3) در بخشی از بدن شما شناخته شده است. با این حال، ماساژ کامل بدن با این دستگاه ها ممکن است به گردش خون بهتر در سراسر بدن منجر شود.

گردش خون بهتر همچنین به معنای تامین مواد مغذی و اکسیژن بهتر در بدن است. مواد مغذی و اکسیژن برای ترمیم عضلات و عملکرد کارآمد بدن مورد نیاز است.

گردش خون ضعیف اثرات نامطلوبی بر سلامت کلی شما دارد. برخی از علائمی که نشان می دهد خون شما آنطور که باید در بدن شما جریان ندارد عبارتند از:

  • خستگی مداوم
  • پاها و بازوهای متورم
  • عدم تمرکز و تمرکز
  • گرفتگی عضلات دردناک
  • سردی پاها و بازوها
  • اگر هر یک از این علائم را تجربه می کنید، قبل از شرکت در ورزش یا ماساژ درمانی ضربه ای با یک متخصص پزشکی مجاز مشورت کنید.

تحریک لنفاوی نیز برای حفظ سلامت جسم و روان بسیار مهم است. سیستم لنفاوی (7) به سختی در اکثر وبلاگ ها و کتاب های درسی مراقبت های بهداشتی ذکر شده است.

سیستم لنفاوی شما شامل چندین غدد لنفاوی است که در نواحی مختلف بدن انسان قرار دارند. این گره ها به عنوان پناهگاه های کوچکی عمل می کنند که تسلیحات مورد نیاز برای مبارزه با عفونت ها را در بدن ذخیره می کنند.

آنها در اعماق بدن یا گاهی در زیر پوست جمع می شوند. سلاح های اولیه این غدد لنفاوی به نام لنفوسیت شناخته می شوند.

ماساژ درمانی با ماساژور تفنگی پتانسیل تحریک این گره ها را دارد که به نوبه خود ممکن است به گردش مایعات لنفاوی به مناطقی از بدن که به آنها نیاز است کمک کند.

از آنجایی که هر بدن فرد دارای مقدار متفاوتی از پوست، چربی، ماهیچه و بافت همبند است، اندازه ماساژور تفنگی بسته به اهداف درمان بسیار متفاوت است. یک فرد بزرگتر که به دنبال تحریک عمیق است ممکن است به یک ماساژور تفنگی قویتر و بزرگتر نیاز داشته باشد ، در حالی که یک فرد کوچکتر ممکن است فقط به یک ماساژور تفنگی مینیاتوری با قدرت کمتر نیاز داشته باشد.

ما یک پست جداگانه به ماساژورهای تفنگی برای تخلیه لنفاوی اختصاص داده ایم – آن را بررسی کنید.

قدرت و توده عضلانی

هرکسی که ورزش می کند، به خصوص اگر اهل وزنه زدن هستید، می داند که اگر می خواهید قدرت و حجم عضلانی خود را افزایش دهید، باید بارها و بارها وزنه های بیشتری بلند کنید.

با این حال، فشار دادن پاکت به این معنی است که باید عواقب بعدی را تحمل کنید. معمولاً دردهای دردناک در عضلات – ما به این درد عضلانی تاخیری یا DOMS می گوییم که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد. واقعاً معنای “شعار بدون درد و سود” را می دهد.

اما از آنجایی که شما ماساژور تفنگی خود را برای مراقبت از خود پس از یک تمرین سنگین دارید، دلیل بسیار کمتری برای نگرانی در مورد درد وجود دارد (4،5) .

این بدان معناست که شما می توانید خود را در باشگاه حتی بیشتر به چالش بکشید. این معمولا منجر به قدرت بیشتر و عضلات بزرگتر می شود.

بدیهی است که فاکتورهای ریکاوری مهم دیگری مانند رژیم غذایی و استراحت وجود دارد، اما داشتن یک ماساژور تفنگی بدنسازی در اختیار شما یک مزیت بزرگ است.

درد عضلانی

DOMS یا درد عضلانی با شروع تاخیری می تواند یک درد واقعی باشد و می تواند تا سه روز پس از یک تمرین سنگین ادامه یابد. ماساژ درمانی با تفنگ می تواند این درد را تا حد زیادی کاهش دهد و شما را دوباره به حرکت درآورد.

طبق مطالعه ای در سال 2014 (1) ، ارتعاش درمانی می تواند استقامت عضلانی را تا حد زیادی بهبود بخشد، قدرت را افزایش دهد و آگاهی حرکتی را بهبود بخشد. این به نوبه خود عملکرد عضلانی را تا حد زیادی بهبود می بخشد و ممکن است تا حد زیادی DOMS را کاهش دهد.

اما یک لحظه صبر کنید، فکر کردم ماساژورهای تفنگی درمان کوبه ای را ارائه می دهند و ارتعاش درمانی را ندارند؟ خوب، زیاد به این موضوع فکر نکنید.

هر دوی این درمان ها از یک مکانیسم استفاده می کنند. با این حال، درمان ضربه ای مستقیماً روی بافت عضلانی کار می کند و پتانسیل ارائه نتایج بسیار قوی تر و خاص را دارد. تحقیقات فعلی در مورد ارتعاش درمانی نشان دهنده خوبی است که درمان ضربه ای ممکن است گزینه درمانی بسیار موثرتری باشد.

در مواردی که شما واقعاً درد عضلانی را در زمان واقعی تجربه می کنید، درمان ضربه ای می تواند با شکستن سیگنال های درد ارسال شده توسط مغز به بدن شما کمک کند.

کم و بیش همان چیزی است که وقتی سر خود را به یک جسم سخت می زنید و محل دردناک را با دست می مالید، اتفاق می افتد. شاید دقیقاً نه، اما نکته را متوجه شدید.

بهبود عملکرد ورزشی

ما در مورد ماساژورهای تفنگی می دانیم زیرا ورزشکاران در برابر آنها سکوت نمی کنند. اگر مردم در مورد آنها صحبت نمی کردند، به نوعی این دستگاه ها هیچ کششی پیدا نمی کردند.

و ما فقط در مورد ورزشکاران یا افراد ورزشی صحبت نمی کنیم، بازیکنان برتر این اسلحه ها را تایید کرده اند – مارکوس راشفورد (بازیکن فوتبال مشهور جهان) نمونه خوبی است.

از آنجایی که ماساژورهای تفنگی برای تسکین درد و کاهش درد عضلانی عالی هستند، تمرین بهتر و در نتیجه عملکرد بهتر آسان است.

گردش خون کارآمد و افزایش تحرک بافت نرم ارائه شده توسط درمان ضربه ای ممکن است به بدن کمک کند تا در سطح بالاتری عمل کند. هر ورزشکاری که بهترین عملکرد را دارد به شما خواهد گفت که داشتن بدنی آرام قبل از یک مسابقه بزرگ چقدر مهم است.

ماساژورهای تفنگی می توانند عملکرد ورزشی را بهبود بخشند.
ماساژورهای تفنگی می توانند عملکرد ورزشی را بهبود بخشند.

توانبخشی – مراقبت پس از آسیب

ماساژ با اسلحه برای درمان توانبخشی بسیار توصیه می شود زیرا نه تنها بهبودی را تسریع می کند، بلکه می تواند از آسیب مجدد نیز جلوگیری کند.

استفاده از ماساژور تفنگی در طول توانبخشی مکمل روش های استاندارد درمان توانبخشی است. این امر از طریق بهبود و بازیابی عضلات آتروفی شده یا آسیب دیده ناشی از ضربه یا بیماری به دست می آید.

از آنجایی که پرکاشن تراپی گردش کارآمد را در آن نواحی (بافت‌های صورت و عضلات) تسهیل می‌کند، انعطاف‌پذیری افزایش می‌یابد و روند بهبودی تسریع می‌شود.

موارد زیر نمونه‌هایی از شرایطی است که معمولاً با استفاده از ماساژور تفنگی درمان می‌شوند:

  • درد عضلانی
  • سیاتیک
  • گرفتگی و اسپاسم عضلانی
  • سندرم TMJ
  • کوله پشتی غیر اختصاصی
  • شین اسپلینت
  • سندرم تونل کارپال

مسکن درد

در مورد تسکین درد همه چیز مسکن، سوزن و مکمل های غذایی سخت نیست. بسیاری از راه های کم تهاجمی و آرامش بخش برای کاهش دردهای مزمن هستند.

لذت ماساژ مناسب و شاید یک متخصص توانبخشی با تجربه (ماساژدرمانگر، فیزیوتراپیست، کایروپراکتر و غیره) ممکن است همان چیزی باشد که برای درمان درد خود به آن نیاز دارید.

با کمک ماساژور تفنگی خود، می توانید ناحیه دردناک را ماساژ دهید تا گردش خون را بهبود بخشد و سفتی اطراف مفاصل و ماهیچه ها را از بین ببرید.

این منطقه ممکن است در ابتدا کمی ناراحت کننده باشد، اما با آرام شدن منطقه قابل تحمل تر می شود.

با گذشت زمان و استفاده دقیق از ماساژور تفنگی درمانی فیزیوتراپی ، ممکن است متوجه بهبود آرامش بافت و عملکرد عضلات یا مفاصل شوید.

تحریک سیستم عصبی

اگر می خواهید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید، عملکرد عصبی بسیار مهم است. ماساژ درمانی با تفنگ می تواند سیستم عصبی را تحریک کرده و به طور بالقوه عملکردهای ضروری خاصی را بهبود بخشد.

یکی از اثرات بالقوه درمان ضربه ای شبیه سازی تولید یا ترشح هورمون های احساس خوب مانند سروتونین و دوپامین است. سطوح بهینه این مواد شیمیایی (5) به معنای تمرکز واضح تر و خلق و خوی عمومی بالا است.

نتیجه گیری در اینجا این است که پرکاشن درمانی ممکن است به شما کمک کند تا بعد از یک روز طولانی، عصرها آرام شوید، صبح روز بعد احساس بهتری داشته باشید و به طور کلی به مرور زمان سلامت روانی خود را بهبود بخشد. کلید موفقیت این است که به طور منظم از آن به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود استفاده کنید.

آزادسازی اسید لاکتیک را تسهیل می کند

به معنای واقعی کلمه هر ورزشکار یا علاقه‌مند به ورزشگاه به شما می‌گوید که وقتی در حال تمرین هستید و ناگهان احساس می‌کنید دچار تهوع، تهوع و گرفتگی می‌شوید، چقدر خسته‌کننده است.

این زمانی اتفاق می افتد که اکسیژن کافی در عضلات بدن وجود نداشته باشد، که برای تبدیل لاکتات تازه تشکیل شده به انرژی ضروری است. در نتیجه، تجمع اسید لاکتیک سریع‌تر از آن چیزی است که بدن بتواند آن را بسوزاند.

یک ماساژور تفنگی می تواند به دفع اسید لاکتیک اضافی در سیستم گردش خون کمک کند و شما را دوباره به حرکت درآورد. این همچنین پتانسیل کاهش DOMS را دارد که ممکن است بعدا اتفاق بیفتد.

بافت اسکار را می شکند

گزارش‌هایی وجود دارد، اگرچه با تحقیقات علمی تأیید نشده است، که درمان با ماساژور تفنگی می‌تواند در کاهش بافت اسکار بسیار مؤثر باشد. مهمتر از آن، درمان ضربه ای برای کاهش درد اطراف این بافت ها گزارش شده است.

در نتیجه، ماساژ درمانی با تفنگ نه تنها برای آسیب‌های ورزشی، بلکه برای درمان بافت اسکار پس از جراحی نیز توصیه می‌شود.

انعطاف پذیری بهبود یافته

ماساژ بافت عمیق ارائه شده توسط ماساژورهای تفنگی می تواند به بیرون راندن مواد زائد، بهبود گردش خون و کاهش تنش کمک کند. این به نوبه خود به بهبود متابولیسم بافت کمک می کند. این تبادل سالم به جلوگیری از صدمات کمک می کند و همچنین احتمالاً ترمیم بافت را تسریع می کند.

بهبود سلامت بافت از ورزش منظم‌تر حمایت می‌کند، که معمولاً منجر به بهبود انعطاف‌پذیری می‌شود. ماساژورهای تفنگی نیز اغلب در حین کشش برای کمک به بهبود عمق کشش استفاده می شود که به طور بالقوه منجر به بهبود انعطاف پذیری عضلات و مفاصل می شود.

ما اخیراً یک پست عمیق در مورد ماساژورهای تفنگی برای آرتریت نوشتیم . ما یک فرد مبتلا به آرتریت روماتوئید را به عنوان مشاور داشتیم، زنی در اوایل 40 سالگی. او بیش از یک سال است که تحت درمان ضربتی (روال روزانه) بوده است و شاهد بهبود قابل توجهی در تنش عضلانی اطراف مفاصل و دامنه حرکت بوده است.

پیشگیری از آسیب

از ماساژورهای تفنگی می توان قبل از تمرین برای بیدار کردن عضلات استفاده کرد. این یک راه عالی برای گرم کردن است ( دوندگان می توانند بسیار از آن قدردانی کنند).

ماساژ درمانی با تفنگ به عنوان گرم کردن، اطمینان حاصل می کند که عضلات شما قبل از شروع ورزش، اکسیژن کافی و فعال می شوند.

ماساژ همچنین می تواند به افزایش دمای عضلات شما کمک کند که باعث افزایش انعطاف پذیری می شود.

این امر خطر آسیب دیدگی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

مزایای عملی پرکاشن درمانی

جدای از مزایای سلامتی ماساژور تفنگی درمانی، دلایل عملی وجود دارد که ممکن است بخواهید یکی از این وسایل را داشته باشید.

  • آنها آینه یک ماساژ درمانگر واقعا خوب هستند. ما ماساژ را توسط یک متخصص توصیه کرده‌ایم، اما اگر می‌دانید چه کار می‌کنید، ماساژور تفنگی یک درمانگر یا کایروپراکتیک ارزان‌تر است. می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید از یکی از آن‌ها استفاده کنید، بدون اینکه نگران پرداخت هزینه آن باشید.
  • برای مراقبت از خود می توانید از ماساژور تفنگی در خانه استفاده کنید . گاهی اوقات ترک خانه برای ماساژ می تواند دردسرساز باشد، به خصوص زمانی که احساس نمی کنید یا به سادگی خسته هستید. فقط ماساژور تفنگی خود را بچرخانید و روی عضلات خود کار کنید.
  • می توانید از آنها برای خانواده یا عزیزان خود استفاده کنید. باز هم این فقط تأکید می کند که داشتن یک ماساژور تفنگی چقدر می تواند ارزان باشد. اگر بازدید از SPA برای شما گران است، بردن تمام خانواده به آنجا حتی گرانتر است.
  • در حال حرکت ماساژ داشته باشید . می توانید ماساژور تفنگی را در هر مکانی با خود حمل کنید. مطمئناً بقیه سنگین و حجیم هستند، اما ماساژورهای تفنگی کوچک گزینه قابل حمل بودن را به شما ارائه می دهند.
  • هنگام ماساژ دادن خود بازخورد مستقیم دریافت می کنید . وقتی خود ماساژ می دهید، می توانید در مورد بدن خود یاد بگیرید. اگر می خواهید به یک زندگی سالم برسید این بسیار توصیه می شود.

آیا ماساژورهای تفنگی مضراتی دارند؟

خوب، پس ما فقط برخی از مزایای کلیدی ماساژور تفنگی را مورد بحث قرار دادیم، اما در مورد معایب آن چطور؟

بله، ماساژورهای تفنگی دارای معایبی هستند. با این حال، این موارد را می توان به راحتی برطرف کرد و می توانید به لذت بردن از این ابزارهای معروف برگردید.

در اینجا برخی از معایب ماساژورهای تفنگی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

  • خطر استفاده نادرست
    متوجه خواهید شد که ما اصرار داشته ایم که بدانیم با ماساژور تفنگی چه می کنید. ماساژور تفنگی یک ابزار است، و این بدان معنی است که فقط به اندازه کاربر خوب است. شما این خطر را دارید که به خودتان آسیب بزنید یا به نتایج دلخواه نرسید. خوشبختانه ما یک پست در مورد نحوه استفاده صحیح و موثر از ماساژور تفنگی داریم. همچنین فراموش نکنید که راهنمای استفاده از دستگاه را مطالعه کنید.
  • خطر تشدید آسیب یا سایر شرایط مزمن.
    جدا از صدماتی که در بالا ذکر کردیم، استفاده از ماساژور تفنگی برای آسیب هایی مانند رگ به رگ شدن، شکستگی استخوان یا تورم های بزرگ توصیه نمی شود. شرایط درد مزمن مانند فشار خون بالا، وریدهای واریسی، آرتریت روماتوئید و سایر موارد در صورت استفاده از ماساژور تفنگی می تواند بدتر شود. قبل از استفاده از ماساژور تفنگی از یک پزشک در مورد وضعیت خود مطلع شوید.
  • ماساژورهای تفنگی می توانند سنگین و حجیم باشند.
    این درست است، برخی از ماساژورهای تفنگی می توانند نسبتاً حجیم باشند و استفاده از آنها را به یک کار سخت تبدیل کنند. با این حال، برخی از آنها فشرده و سبک هستند. در صورتی که اندازه کامل برای شما سنگین باشد، می‌توانید  از اسلحه‌های ماساژ کوچک استفاده کنید.

آیا پرکاشن تراپی بی خطر است؟

آیا می‌توانیم آن را توصیه کنیم؟ کاملا!

پرکاشن تراپی یکی از بهترین روش ها برای ریکاوری عضلات است . با این حال، توصیه می کنیم برای نتیجه بهتر از تفنگ به درستی استفاده کنید . همچنین اگر در مورد توانایی خود در استفاده از این دستگاه ها شک دارید، عاقلانه است که با یک متخصص مشورت کنید.

با این حال، مصرف بیش از حد یک چیز خوب می تواند خطرناک باشد، و بهتر است مراقب باشید که در ماساژ زیاده روی نکنید . وقتی متوجه می‌شوید ناحیه‌ای که ماساژ می‌دهید قرمز می‌شود یا حس خود را از دست می‌دهد، احتمالاً نشانه خوبی است که باید به قسمت دیگری از بدن بروید.

سر ماساژور تفنگی را بیش از 20 ثانیه روی یک نقطه قرار ندهید. اسلحه را روی پوست حرکت دهید. بسیاری از شرکت‌ها توصیه می‌کنند زمان صرف شده برای هر ناحیه از بدن را حداکثر به چند دقیقه محدود کنید

پرکاشن درمانی برای سالمندان عزیزمان ایمن و مؤثر است (تصویر: Theragun mini ).
پرکاشن درمانی برای سالمندان عزیزمان ایمن و مؤثر است (تصویر: Theragun mini ).

اقدامات احتیاطی عمومی / مواردی که باید در نظر داشته باشید

  • ماساژورهای تفنگی می توانند باعث درد شوند. شروع جدید درد معمولاً به این معنی است که فشار زیادی وارد می‌کنید یا سرعت آن خیلی زیاد است. بررسی کنید که فشار مناسب را بر اساس ناحیه ای از بدن که ماساژ می دهید، اعمال می کنید.
  • از دست زدن به اعصاب خودداری کنید. وقتی دردی شبیه شوک الکتریکی احساس کردید، فوراً آن را متوقف کنید.
  • از ماساژور تفنگی مستقیماً روی نواحی استخوانی، ستون فقرات، گردن، شکستگی ها یا زخم ها استفاده نکنید.
  • فقط برای ایمنی کامل از آنها روی عضلات استفاده کنید. در غیر این صورت با یک متخصص مشورت کنید.
  • از ماساژور تفنگی در ناحیه‌ای که حس ضعیف دارد استفاده نکنید. اگر احساس می کنید بازخورد حسی دقیقی دریافت نمی کنید، ماساژ آن ناحیه را ادامه ندهید. این احتمال وجود دارد که شما بیشتر از تعمیر آسیب وارد کنید.
  • اگر از داروهای رقیق کننده خون (به عنوان مثال: هپارین و وارفارین) استفاده می کنید، از ماساژور تفنگی استفاده نکنید.
  • در صورتی که موارد زیر را دارید، قبل از استفاده از ماساژور تفنگی، ابتدا با پزشک مشورت کنید:
    • یک اختلال التهابی
    • نسخه وارفارین و هپارین
    • کشیدگی عضلانی، وریدهای واریسی، رگ به رگ شدن رباط، فشار خون بالا و شرایطی که بر رگ‌های خونی تأثیر می‌گذارند مانند ترومبوز.

چرا باید ماساژور تفنگی مناسب تهیه کنید؟

ممکن است سال‌ها در مورد مزایای ماساژور تفنگی و نحوه مراقبت از آنها در هنگام استفاده از آن بحث کنیم. با این حال، ناگفته نماند که افراد مختلف نیازهای متفاوتی دارند. به همین دلیل است که گرفتن تفنگ مناسب، نه تنها در رسیدگی به نقاط درد، بلکه همچنین در جلوگیری از آسیب در این فرآیند، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

وقتی برای خرید ماساژور تفنگی بیرون می روید، باید چند نکته را بدانید. ما آنها را در بیشتر راهنماهای خود مورد بحث قرار داده ایم ، اما این موارد مهم هستند:

  • نیروی استال : این مقدار فشاری است که برای از کار انداختن موتور یک تفنگ خاص لازم است. هرچه عدد در اینجا بیشتر باشد، ماساژور تفنگی می تواند به عمق بیشتری برخورد کند. این معمولاً با
  • دامنه: مسافتی است که سر ماساژور تفنگی هنگام برخورد با پوست به صورت ضربی در دقیقه به جلو و عقب طی می کند. ترکیبی از نیروی استال و دامنه اغلب به شما نشان می دهد که تفنگ چه کاری می تواند انجام دهد.

موارد دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کنید، مانند محدوده ضربی، تعداد سطوح سرعت، تعداد سری های دستگاه و موارد دیگر که ما در راهنماهای خود به طور طولانی در مورد آنها بحث کرده‌ایم.

مزایای ماساژور تفنگی – جمع بندی

همانطور که می بینید، تعداد مزایای ماساژور تفنگی بسیار بیشتر از نگرانی ها یا معایب است. با این حال، برای ما، و همچنین برای اکثر کاربران، یکی از بزرگترین مزایای ماساژورهای تفنگی این است که شما می توانید درمان بافت عمیق را روی خودتان انجام دهید .

گاهی اوقات وقت کافی برای مراجعه به ماساژور یا کایروپراکتیک را ندارید، اما نیاز به تسکین فوری دارید. در این صورت، درمان فردی دوست شماست. می‌توانید روش‌های بازیابی غیرفعال و فعال (بازیابی فعال این است که خودتان را ماساژ می‌دهید) ترکیب کنید تا به بهبودی مؤثر عضلات خود و تسکین درد دست پیدا کنید.

همه ما از فعالیت های روزمره زندگی دچار استرس می شویم. با این حال، عدم مدیریت صحیح این استرس می تواند به مرور زمان به سلامت شما آسیب برساند. یک ماساژور تفنگی می‌تواند هکی برای مدیریت موفقیت‌آمیز استرس در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به راحت‌ترین راه و در عین حال بهره‌مندی از مزایای دیگر مرتبط با آن باشد.

منابع مقاله
  1. مقایسه تاثیر ویبره درمانی و ماساژ در پیشگیری از درد عضلانی تاخیری (DOMS)
    Shagufta Impiyaz، Zubia Veqar و MY Shareef
    لینک
  2. اثر ارتعاش کل بدن بر جریان خون پوست و تولید اکسید نیتریک
    پائولا کی جانسون، ام اس، جی. برنت فلاند، PT، دکترا، ا. وین جانسون، PT، دکترا، گری دبلیو مک، دکترا، و اولریک اچ. میچل , PT, PhD
    لینک
  3. اثرات ارتعاش کل بدن بر جریان خون و فعالیت عصبی عضلانی در آسیب نخاعی
    A J Herrero، H Menéndez، L Gil، J Martín، T Martín، D García-López، A Gil-Agudo، PJ Marín
    لینک
  4. اثرات ارتعاش درمانی کل بدن بر تراکم مواد معدنی استخوان و قدرت عضلات پا در افراد مسن: مروری سیستماتیک و متاآنالیز
    ریکی دبلیو کی لاو، لین-رونگ لیائو، فلیکس یو، تیلدا تئو، ریموند سی‌کی چانگ، مارکو وای سی پانگ
    لینک
  5. ارتعاش درمانی: کاربردهای بالینی در استخوان
    ویلیام آر تامپسون، شروین اس ین، ​​جانت روبین
    لینک
  6. اثرات کوتاه مدت ارتعاش درمانی بر اختلالات حرکتی در بیماری پارکینسون
    Lauren K King، Quincy J Almeida، Heidi Ahonen
    لینک
  7. جریان سیستم لنفاوی
    جیمز ای. مور جونیور و کریستوفر دی. برترام
    لینک

لطفا به این مطلب رای دهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سوالات متداول بررسی فواید و معایب ماساژور تفنگی

فواید ماساژور تفنگی چیست؟

آرامش و سلامت کلی بدن و ذهن، افزایش گردش خون و لنفاوی، قدرت و توده عضلانی، درد عضلانی، بهبود عملکرد ورزشی، توانبخشی – مراقبت پس از آسیب، مسکن درد، تحریک سیستم عصبی، آزادسازی اسید لاکتیک، بافت اسکار را می شکند، انعطاف پذیری بهبود یافته، پیشگیری از آسیب

آیا ماساژورهای تفنگی مضراتی دارند؟

بله، ماساژورهای تفنگی دارای معایبی هستند. خطر استفاده نادرست، خطر تشدید آسیب یا سایر شرایط مزمن، ماساژورهای تفنگی می توانند سنگین و حجیم باشند

آیا پرکاشن تراپی بی خطر است؟

پرکاشن تراپی یکی از بهترین روش ها برای ریکاوری عضلات است . با این حال، توصیه می کنیم برای نتیجه بهتر از تفنگ به درستی استفاده کنید

تاثیر ماساژور تفنگی در آرامش و سلامت کلی بدن و ذهن

تسکین استرس، بهبود خواب، تقویت کلی سیستم ایمنی، افزایش تمرکز