آیا ماساژور تفنگی می تواند به سلولیت کمک کند؟

سوال رایجی که از کاربران دریافت می کنیم این است: آیا ماساژور تفنگی می تواند به سلولیت کمک کند؟ ما در اینجا در مورد مزایای بالقوه و ملاحظات استفاده از ماساژور تفنگی برای مدیریت سلولیت صحبت می کنیم.

سلولیت چیست؟ چه چیزی باعث آن می شود؟

سلولیت چیست؟ چه چیزی باعث آن می شود؟

سلولیت کلمه ای است که برای توصیف نواحی از پوست با ظاهری گودی و شبیه پنیر کلبه استفاده می شود . این نواحی بیشتر روی باسن و ران ها دیده می شوند، اما می توانند در نواحی دیگر از جمله بازوها و شکم نیز ایجاد شوند.

دلایل دقیق سلولیت هنوز ناشناخته است، اما علت احتمالی آن مربوط به بافت همبند فیبری است – طناب ها و پوشش هایی که همه چیز زیر پوست را نگه می دارند – سفت تر می شوند و به گروه های کوچکی از سلول های چربی اجازه می دهند به سمت سطح پوست فشار بیاورند. .

این باعث ایجاد ظاهری برآمده و منسجم از نمای بیرونی پوست می شود.

تحقیقات نشان می دهد که زنان به مراتب بیشتر در معرض سلولیت هستندتصور می شود که این به تفاوت در الگوهای بافت همبند بین مردان و زنان مربوط می شود و همچنین ممکن است تأثیرات هورمونی وجود داشته باشد که بر نحوه ذخیره و رشد سلول های چربی در سراسر بدن تأثیر بگذارد.

سلولیت مضر است؟

سلولیت بسیار رایج است، اما ممکن است برخی از ما تعجب کنیم که آیا مشکلی در من وجود دارد؟

بسیاری از افراد کاملا سالم هستند که سلولیت دارند و برای برخی افراد این امر اجتناب ناپذیر است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که تا 90 درصد از زنان در مقطعی با سلولیت دست و پنجه نرم می کنند.

خبر خوب این است که سلولیت عمدتاً بی ضرر است و برای اکثر ما بزرگترین نگرانی ظاهر شخصی است.

در برخی موارد، سلولیت ممکن است به مشکلات رژیم غذایی و سبک زندگی مرتبط باشد. در این موارد، سلولیت ممکن است به مشکلات سلامتی دیگری اشاره کند که ممکن است نیاز به درمان جداگانه با کمک پزشک داشته باشد.

اما آیا ماساژور تفنگی می تواند به درمان سلولیت کمک کند؟ درمان‌های بالقوه زیادی برای سلولیت از تحقیقات و گزارش‌های شخصی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد ماساژور تفنگی به عنوان یک روش درمانی برای سلولیت در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

اگر برای بهبود سلولیت خود آماده هستید، یک ماساژور تفنگی می تواند ابزار مفیدی در این راه باشد.

درمان های رایج برای سلولیت

درمان های زیادی برای سلولیت وجود دارد. اینها عبارتند از کرم های موضعی، ماساژ، ورزش، لیزر، شوک ویو و جراحی.

ماساژ درمانی اشکال مختلفی دارد و چندین مورد برای درمان سلولیت استفاده شده است. ماساژ بافت عمیق یک درمان پرکاربرد است زیرا به بهبود گردش خون و تخلیه لنفاوی کمک می کند.

این می تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد و سلولیت را کمتر مشخص کند. با این حال، اثرات موقتی است و نیاز به استفاده منظم از ماساژ درمانی دارد.

درمان های رایج برای سلولیت

آیا ماساژور تفنگی برای سلولیت خوب است؟

بسیاری از افراد برای مدیریت سلولیت خود به ماساژورهای تفنگی خود روی می آورند، اما آیا واقعاً کار می کنند؟

متأسفانه هنوز تحقیقات زیادی در مورد این موضوع انجام نشده است. با این حال، می‌توانیم اثرات ماساژور تفنگی شما را با ماساژ بافت عمیق مقایسه کنیم، زیرا این دو به روش‌های مشابهی بر بدن شما تأثیر می‌گذارند.

یک ماساژور تفنگی ممکن است مفید باشد زیرا درمان ضربه‌ای را ارائه می‌کند، نوعی ماساژ که از ضربان‌های تکراری برای تحرک عضلات و سایر بافت‌های نرم شما استفاده می‌کند. این به بهبود گردش خون و “نرم کردن” ناحیه مورد ماساژ، مشابه ماساژ بافت عمیق کمک می کند.

می دانیم که هم تفنگ های ماساژ و هم ماساژ سنتی به بهبود گردش خون کمک می کنند ، اما آیا این برای درمان سلولیت کافی است؟

به نظر ما: یک ماساژور تفنگی ممکن است برای مدیریت سلولیت شما مفید باشد ، اما بیشتر از راه‌های غیرمستقیم.

2ca493cc 1696 481e a359 314931575eac.  CR00970600 PT0 SX970 V1    - آیا ماساژور تفنگی می تواند به سلولیت کمک کند؟

آیا ماساژور تفنگی می تواند سلولیت را از بین ببرد؟

دو روش غیرمستقیم وجود دارد که درمان ضربه ای ممکن است در کاهش سلولیت شما مفید باشد.

  • اولین مزیت، همانطور که در بالا توضیح داده شد، افزایش گردش خون و زهکشی در مناطق تحت تاثیر سلولیت است. این ممکن است مزایای مشابهی با ماساژ معمولی بافت عمیق داشته باشد، که به طور موقت ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد و سلولیت را کمتر دیده می شود.
  • دومین مزیت ماساژور تفنگی افزایش ریکاوری بعد ورزش است . از آنجایی که ورزش در کاهش ظاهر و تشکیل سلولیت موثر شناخته شده است، بیشتر افراد از ورزش منظم سود می برند . بدون تکنیک های ریکاوری خوب، ورزش می تواند به سرعت منجر به آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد شود. ماساژور تفنگی شما می تواند کمک بزرگی برای انعطاف پذیر نگه داشتن عضلات شما باشد و می تواند به شما کمک کند که بیشتر به باشگاه بروید – این کار توانایی شما را در استفاده از ورزش به عنوان درمانی برای سلولیت افزایش می دهد.

به این دلایل، توصیه می کنیم از ماساژور تفنگی خود برای ماساژ عمومی و ریکاوری ورزش استفاده کنید و از بهبود سلولیت به عنوان یک امتیاز بالقوه لذت ببرید.

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی برای سلولیت

اگر می دانید استفاده از ماساژور تفنگی بی خطر است، این مراحل اساسی را برای بهترین نتیجه دنبال کنید:

  1. ماساژور تفنگی خود را بگیرید و آن را روشن کنید و روی سرعت متوسط ​​تنظیم کنید .
  2. به آرامی سر ماساژور خود را روی ناحیه مورد نظر با زاویه مستقیم (نه مایل) قرار دهید و به آرامی فشار وارد کنید تا به شدت متوسط ​​(قوی، اما نه دردناک) برسید.
  3. به آرامی سر ماساژور را در اطراف ناحیه حرکت دهید در حالی که سعی می کنید فشار ثابت و زاویه مستقیم را حفظ کنید. دایره های کوچک راه موثری برای پوشاندن یکنواخت زمین هستند.
  4. به مدت 1-2 دقیقه روی یک ناحیه از بدن تمرکز کنید. از این مدت تجاوز نکنید تا زمانی که بتوانید منتظر بمانید و ارزیابی کنید که آیا بدن شما به خوبی پاسخ می دهد (بعد از آن کبودی، تورم یا درد نداشته باشید).
  5. سرعت و شدت خود را بر اساس راحتی خود در هر ناحیه بدن تنظیم کنید. در حد درد فشار نیاورید!

بهترین سری ماساژور تفنگی برای سلولیت

آیا نمی دانید بهترین سری ماساژور تفنگی برای درمان سلولیت چیست؟ سری های زیادی همراه تفنگ های ماساژ امروزی موجود است. برخی از ملحقات استاندارد شامل توپ، سر صاف، گلوله و چنگال (U شکل) هستند. اما کدام یک بهترین است؟

به نظر ما، شما می میتوانید از سری توپ یا سر صاف استفاده کنید .

این به این دلیل است که سری پهن تر و کمتر نوک تیز تأثیر بهتری بر گردش خون و تخلیه لنفاوی دارند که به ظاهر بهتر پوست نسبت داده می شود.

به یاد داشته باشید، هدف ما «شکستن» سلولیت با ابزارهای تهاجمی یا نوک تیز نیست، به همین دلیل است که استفاده از گلوله یا چنگال را برای این منظور توصیه نمی کنیم.

hypervolt attachments set 5 heads 1024x585 - آیا ماساژور تفنگی می تواند به سلولیت کمک کند؟

هر چند وقت یکبار از ماساژور تفنگی برای سلولیت استفاده کنید

برای بهترین نتیجه با ماساژور تفنگی خود، استفاده روزانه را با یک الگو یا ترتیب مشابه توصیه می کنیم.

این به بدن شما بهترین فرصت را برای بهره مندی از درمان ضربه ای می دهد و همچنین به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا تکنیک شما موثر است یا خیر.

در حالی که ممکن است استفاده از ماساژور تفنگی خود چندین بار در روز وسوسه انگیز باشد، به خصوص زمانی که می خواهید نتایج سریع را ببینید، مهم است که بین جلسات به بدن خود استراحت کافی بدهید تا مطمئن شوید که به درستی ریکاوری می کنید.

برعکس، تنها برداشتن ماساژور تفنگی چند روز در هفته احتمالاً به بدن شما انگیزه کافی برای ایجاد سود نمی دهد.

آیا ماساژور تفنگی می تواند به سلولیت کمک کند؟ نتیجه گیری

امیدواریم این پست این سوال را برطرف کرده باشد: آیا ماساژور تفنگی می تواند به سلولیت کمک کند؟

حقیقت این است که هنوز تحقیقات کافی برای دانستن اینکه آیا درمان ضربه ای (معروف به ماساژور تفنگی) می تواند به طور موثر سلولیت مداوم را کاهش دهد، وجود ندارد.

با این حال، ماساژور تفنگی شما ممکن است همراه مهمی برای یک برنامه ورزشی منظم، رژیم غذایی سالم و عادات خوب سبک زندگی باشد.

از آنجایی که سلولیت می تواند توسط عوامل بسیاری ایجاد شود، تعیین منبع دقیق و تعیین اینکه کدام درمان موثرتر خواهد بود، دشوار است. به همین دلیل، ممکن است کمی آزمون و خطا طول بکشد تا بفهمید کدام روش درمانی برای شما بهترین است. این ممکن است شامل امتحان کردن ترکیبات مختلف ورزش، ماساژ، کرم‌ها و تغییرات سبک زندگی و مشاهده واکنش بدنتان باشد.

ما می دانیم که تفنگ های ماساژ به دلایل دیگر مرتبط با تناسب اندام و ریکاوری مفید هستند، و به همین دلیل است که توصیه می کنیم قبل از انتخاب یک ماساژور تفنگی متناسب با نیاز خود، تکالیف خود را انجام دهید.

بهتر است که راهنمای ما در مورد معرفی 5 مدل بهترین دستگاه های ماساژور تفنگی برتر 2022 و راهنمای خرید مطالعه کنید تا در انتخاب برخی از بهترین گزینه های موجود کمک کند.


منابع

  1. فریدمن، DP، ویک، جی ال، و میشا، وی. (2017). سلولیت: بررسی با تمرکز بر سابسیژن. درماتولوژی بالینی، زیبایی و تحقیقاتی ، 10 ، 17-23. https://doi.org/10.2147/CCID.S95830
    لینک
  2. Bayrakci Tunay V، Akbayrak T، Bakar Y، Kayihan H، Ergun N. اثرات ماساژ مکانیکی، تخلیه لنفاوی دستی و تکنیک های دستکاری بافت همبند بر توده چربی در زنان مبتلا به سلولیت. J Eur Acad Dermatol Venereol . 2010؛ 24 (2): 138-142. doi:10.1111/j.1468-3083.2009.03355.x
    لینک
  3. طاعتی، ب.، و خوشنودنسب، م. (2019). رویکردهای مبتنی بر ورزش برای درمان سلولیت. مجله بین المللی بررسی های پزشکی ، 6 (1)، 26-27.
    لینک

لطفا به این مطلب رای دهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.