آیا می توانید از تفنگ ماساژ بر روی گردن خود استفاده کنید؟

آیا می توانید از ماساژور تفنگی بر روی گردن خود استفاده کنید؟ ماساژور تفنگی چگونه می تواند به درد گردن کمک کند؟ اگر اینها برخی از سوالاتی است که شما را آزار می دهد، در این مقاله به پاسخ آنها خواهیم پرداخت. ما همچنین سعی خواهیم کرد به سوالاتی مانند ” آیا ماساژورهای تفنگی برای گردن درد خوب هستند؟” پاسخ دهیم.

بسیاری از چیزها می توانند باعث درد در گردن شما شوند، از جمله نشستن تمام روز روی رایانه، کار کردن، ورزش کردن، یا حتی استفاده طولانی مدت از گوشی هوشمند (می دانید که گوشی های هوشمند چقدر می توانند اعتیادآور باشند).

گاهی اوقات نیاز دارید که درد بدون تعریق زیاد از بین برود. خبر خوب…

ekrin b37s neck massager - آیا می توانید از تفنگ ماساژ بر روی گردن خود استفاده کنید؟

ماساژورهای تفنگی می توانند کمک کنند … اما شما باید از آنها به درستی استفاده کنید.

آیا می توانید از ماساژور تفنگی بر روی گردن استفاده کنید؟

بله، می توانید از ماساژور تفنگی بر روی گردن خود استفاده کنید . فقط باید بدانید کجا و چگونه

مطالعات نشان می دهد که درمان ضربه ای می تواند از DOMS 1 (درد عضلانی با شروع تاخیری) جلوگیری کند. در بسیاری از موارد، گردن درد و تنش ناشی از فشار بیش از حد عضلات گردن است.

تفنگ های ماساژ با بهبود گردش خون در عضلات کار می کنند. این کار با تامین اکسیژن تازه به بافت عضلانی درد را تسکین می دهد. آنها همچنین با کاهش تنش عضلانی به تسکین عضلات سفت 2 کمک می کنند، که به شما کمک می کند آرام شوید.

آنها همچنین برای ماساژ DIY عالی هستند. می توانید ماساژور تفنگی خود را در هر جایی با خود حمل کنید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. اگر در محل کار دچار گردن درد شدید، می توانید ماساژور تفنگی خود را بیرون بیاورید و فورا مشکل خود را حل کنید.

ماساژور مینی کوچک و خوش دست Theragun برای مسافرت یا بعد از کار عالی است.

اما آیا استفاده از ماساژور تفنگی روی گردن بی خطر است؟

باز هم، با استفاده از تفنگ های ماساژ روی گردن، باید بدانید کجا ماساژ دهید .

هرگز قسمت جلوی گردن خود را با ماساژور تفنگی ندهید. درد گردن به ندرت از آنجا منشأ می گیرد و بسیاری از نواحی جلوی گردن به فشار بسیار حساس هستند.

در عوض، باید بدانید که کدام عضلات را هدف قرار دهید. این ماهیچه ها همگی در پشت و کناره های گردن شما قرار دارند . آنها عبارتند از:

  1. عضلات ذوزنقه ماهیچه های جفتی بزرگی هستند که در پشت گردن و شانه های شما امتداد می یابند. آنها به حرکت سر و شانه شما کمک می کنند. هنگامی که این عضله بیش از حد تحت فشار قرار می گیرد، اغلب باعث سفتی و درد در پشت گردن شما می شود. در برخی موارد ممکن است احساس سوزن سوزن شدن یا سردرد نیز داشته باشید.
  2. Levator Scapulae – زیر عضلات ذوزنقه قرار دارد و به نگه داشتن تیغه شانه شما کمک می کند.
  3. عضله استرنوکلیدوماستوئید یا SCM – این ماهیچه ای است که به شما کمک می کند سر خود را بچرخانید و به جلو بکشید.
1. ذوزنقه; 2. بالابر کتف; 3. استرنوکلیدوماستوئید (SCM).
1. ذوزنقه; 2. بالابر کتف; 3. استرنوکلیدوماستوئید (SCM).

چرا استفاده از ماساژور تفنگی روی گردن ممکن است ایمن نباشد و در مورد آن چه باید کرد؟

تفنگ های ماساژ یا با ارتعاش یا ضربات کوبه ای کار می کنند .

هنگامی که می خواهید استراحت کنید، لرزش ها بسیار عالی هستند. آنها به بهبود جریان خون از طریق نواحی در حال ارتعاش کمک می کنند. از سوی دیگر، پرکاشن‌ها همین کار را انجام می‌دهند (و بیشتر)، فقط تمایل دارند که تهاجمی‌تر باشند.

در حال حاضر، گردن (به خصوص قسمت جلویی) ظریف است. حتی اگر یک ماساژور تفنگی فقط می تواند ارتعاش درمانی را ارائه دهد، باید مراقب باشید که قسمت جلوی گردن خود را خراب نکنید .

احتیاط تلاش برای ماساژ دادن این ناحیه می تواند منجر به آسیب جدی شود. در اینجا به این صورت است:

قسمت جلویی گردن شما چیزهای بسیار مهمی را حمل می کند – مانند شریان های مهم. استفاده مستقیم از ماساژور تفنگی روی این رگ ها می تواند به معنای واقعی کلمه به آنها آسیب برساند.

مهم ترین شریان های اطراف جلوی گردن، شریان های کاروتید هستند . آنها به خون رسانی به مغز کمک می کنند. شریان های کاروتید داخلی خون را به مغز می رسانند، در حالی که شریان های خارجی خون را به صورت و گردن شما می رسانند.

هنگامی که یک ماساژور تفنگی را مستقیماً روی این شریان ها می زنید، می توانید این جریان خون مهم را کند یا متوقف کنید. این می تواند منجر به سرگیجه، گیجی، غش یا مشکلات جدی تری مانند سکته شود.

توصیه ما این است که قسمت جلویی گردن خود را به حال خود رها کنید و روی پشت / کناره های گردن خود تمرکز کنید. اگر می خواهید بهترین نتایج را داشته باشید، باید روی عضله ذوزنقه تمرکز کنید. درست بالای شانه های شما قرار دارد.

آیا می توانید از ماساژور تفنگی در پشت گردن استفاده کنید؟

آره. این جایی است که تمرکز شما باید باشد. قبلاً دیده‌ایم که ماساژ دادن قسمت جلویی گردن با استفاده از ماساژور تفنگی می‌تواند بسیار مضر باشد. با این حال، استفاده از آن در پشت گردن کاملاً ایمن است – فقط باید بدانید کجا آن را اعمال کنید.

پشت گردن شما دارای بسیاری از قسمت های ظریف است که هنگام استفاده از ماساژور تفنگی باید مراقب آنها باشید. به عنوان مثال، هرگز از ماساژور تفنگی مستقیماً روی ستون فقرات خود استفاده نکنید . ممکن است کبودی یا آسیب جدی تری مانند شکستگی ایجاد کنید.

هنگامی که می خواهید درد و سفتی گردن خود را تسکین دهید، روی عضله بالابر کتف و ذوزنقه فوقانی تمرکز کنید. این دو عضله با هم کار می کنند تا کتف را بالا ببرند. اگر ورزشکار هستید ، به خصوص اگر ورزش شما نیاز به انجام حرکات تکراری (پرتاب کننده و شناگر) دارد، در اینجا به ماساژ نیاز دارید.

همین امر در مورد کارگران ساختمانی و سایر مشاغل با حرکات مکرر بازو صدق می کند. برای کاهش این درد، ممکن است لازم باشد پشت گردن خود را ماساژ دهید و (همانطور که برای ورزشکاران) روی استخوان کتف و ذوزنقه فوقانی تمرکز کنید.

تنش شانه، که با درد پشت گردن همراه است، می‌تواند با استفاده از ماساژور تفنگی با پیروی از الگوی کار روی این دو عضله اصلی درمان شود. یکی از عوامل مهم در ایجاد درد و تنش گردن، وضعیت بدن است.

وقتی ساعت‌های طولانی بدون تکیه‌گاه سر و شانه‌ها می‌ایستیم یا می‌نشینیم، ذوزنقه فوقانی و کتف بالابرنده از نگه داشتن گردن و شانه‌ها در جای خود خسته می‌شوند. وقتی این ماهیچه ها خسته می شوند، احساس درد و تنش در سر و گردن خود می کنیم.

استفاده از ماساژور تفنگی در پشت گردن.

استفاده از ماساژور تفنگی بر روی گردن – آنچه باید بدانید

هنگامی که دستگاه مورد نظر خود را دارید، نکته کلیدی این است که سعی کنید از آن دستگاه به درستی استفاده کنید.

بهترین سری ماساژور تفنگی برای گردن

همانطور که گفتیم، اگر می خواهید ماساژ موثر و ایمن باشد ، باید از سری ماساژور تفنگی مناسب استفاده کنید . باز هم، در اینجا توصیه می کنیم از چیزی استفاده کنید که با آن راحت هستید.

بیشتر مردم دلبستگی های نرم تری را ترجیح می دهند . برخی از تفنگ های ماساژ دارای ضمائم بالشتکی یا نرم هستند. به عنوان مثال، Ekrin 365 و Bantam دارای یک اتصال توپ نرم عالی هستند. Theragun Pro دارای سری Supersoft است.

اتصال چنگال برای استفاده در اطراف ستون فقرات ( اکرین بانتم ) طراحی شده است.
اتصال چنگال برای استفاده در اطراف ستون فقرات ( اکرین بانتم ) طراحی شده است.

می توانید از اتصالات گلوله یا چنگال برای نقاط سخت یا نقاط ماشه استفاده کنید.

اتصال چنگال برای استفاده در اطراف ستون فقرات طراحی شده است. دو شاخک در دو طرف ستون فقرات می روند. هیچ یک از شاخک ها نباید به ستون فقرات (ناحیه استخوانی) برخورد کند.

نکته حرفه ای

قبل از استفاده از اتصال چنگال، ابتدا بررسی کنید که آیا آنقدر پهن است که بتوانید با خیال راحت ماساژ دهید. برخی از اتصالات چنگال بسیار باریک طراحی شده اند – به عنوان مثال، آنچه اخیراً با ماساژور تفنگی Opove APEX دیدیم . اگر چنگال خیلی باریک باشد به ستون فقرات شما برخورد می کند.

همچنین می توانید از توپ های استاندارد یا سری های تخت استفاده کنید. اینها همچنین می توانند به همان اندازه در تسکین درد در ناحیه گردن و شانه مؤثر باشند، اما در گروه های عضلانی بزرگ مانند ذوزنقه فوقانی مؤثرتر هستند.

ترفند این است که سری های مختلف را امتحان کنید و بفهمید که کدام یک برای شما بهترین کار را دارد.

فشار و سرعت را تنظیم کنید

از سری مناسب استفاده کنید و آن را برای سرعت و فشار مناسب تنظیم کنید.

  • برای فشار، مطمئن شوید که خیلی سبک شروع کنید. دستگاه را خیلی محکم به گردن خود فشار ندهید. فقط ماساژور تفنگی را روی شانه و پشت گردن خود به بالا بکشید. فقط فشار بیشتری به شانه ها وارد کنید تا بافت های منقبض از هم جدا شوند. با این حال، در اینجا فشار زیادی وارد نکنید. حتماً در جلسه اول خود کم کم پیش بروید و به احساسی که بعد از آن دارید توجه کنید. فشار بیش از حد ممکن است باعث درد بیشتر یا سردرد شما شود.
  • برای سرعت، باید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهتر است. با این حال، ما توصیه می کنیم از اولین سرعت ها استفاده کنید (آنها به اندازه کافی کند و نرم هستند برای گردن). برخی از دستگاه ها از 1200 دور در دقیقه شروع می شوند در حالی که برخی دیگر از 2000 دور در دقیقه شروع می شوند. سرعتی که استفاده می کنید بستگی به واکنش عضلات و پوست شما به لرزش ها و ضربه ها دارد.
اکرین 365 دارای سنسور فشار (حلقه LED آبی) می باشد. می تواند در اعمال فشار مفید باشد.
اکرین 365 دارای سنسور فشار (حلقه LED آبی) می باشد. می تواند در اعمال فشار مفید باشد.

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی بر روی گردن – مراحلی که باید دنبال کنید

هنگامی که ماساژور تفنگی مورد نظر خود را تهیه کردید، دفترچه راهنمای سازنده را بخوانید تا با آن آشنا شوید. پس از انجام این کار، نوبت به ماساژ گردن و شانه می رسد تا از شر درد و سفتی خلاص شوید.

این مراحل را دنبال کنید:

  • دستگاه خود را روشن کنید و کمترین سرعت را تنظیم کنید . همانطور که گفتیم، برخی از دستگاه ها با 1200 RPM شروع به چرخش می کنند در حالی که برخی دیگر از 2000 RPM شروع می کنند. با تنظیماتی بروید که با آن راحت هستید.
  • از نرم ترین سری موجود استفاده کنید. برای اکثر دستگاه‌ها، سر بالشتکی است. برای دستگاه های Theragun، این سری Supersoft است. توپ استاندارد نیز می تواند کار کند.
  • از شانه ها شروع کنید . با دستگاه خود به مدت 20 تا 30 ثانیه روی آن حرکت کنید. حداقل فشار را اعمال کنید و به احساس عضله توجه کنید.
  • به آرامی به مدت 15 تا 20 ثانیه به سمت عضله ذوزنقه – قسمت بالای شانه حرکت کنید.
  • سپس دستگاه خود را روی قسمت بالایی پشت خود (دقیقا زیر گردن)، جایی که عضلات کتف بالابر به سمت تیغه های شانه می روند، حرکت دهید. ماساژور تفنگی را تا انتها تا خط رویش موها حرکت دهید. این کار را برای هر دو طرف گردن خود انجام دهید.
  • می‌توانید سری های دیگر را امتحان کنید تا ببینید چه حسی دارد. اتصال چنگال را برای هر دو طرف ستون فقرات در اطراف گردن امتحان کنید. اگر در شانه های خود عضلات گره خورده دارید، از اتصال گلوله استفاده کنید. فراموش نکنید که توپ استاندارد یا اتصال صاف (برای شانه) را امتحان کنید.
  • در این روش عجله نکنید و مطمئن شوید که روی ستون فقرات سر نمی خورید.
  • اگر زمانی که تمام موارد گفته شده در اینجا را اعمال کردید، درد بیش از حد قابل تحمل است، ماساژ را ادامه ندهید . برای مشاوره بیشتر با کایروپراکتیک یا فیزیوتراپیست خود مشورت کنید .

نکات عملی را فراموش نکنید که مطمئن شوید هنگام کار با رایانه یا مرور تلفن خود وضعیت مناسبی را حفظ می کنید و برای حرکت دادن مفاصل خود استراحت های مکرر انجام دهید. همچنین مهم است که یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید تا عضلات گردن و شانه خود را در حالت نوک بالا نگه دارید.

استفاده از ماساژور تفنگی بر روی گردن – نتیجه گیری

بنابراین، آیا می توانید از ماساژور تفنگی بر روی گردن خود استفاده کنید؟ ما معتقدیم که در مقاله امروز خود به این سوال پاسخ داده ایم. ماساژورهای تفنگی و کوبه درمانی می توانند به درد گردن و شانه کمک کنند . با این حال، باید بدانید که چگونه از یکی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اما ماساژور تفنگی، گلوله نقره ای برای داشتن گردن و شانه های سالم نیست. شما باید یک سبک زندگی سالم را تمرین کنید. این شامل ورزش منظم، صرف نکردن زمان زیاد در یک وضعیت (وقفه‌هایی از فعالیت‌هایی است که نیاز به حفظ یک وضعیت بدنی دارند)، حرکات کششی یا یوگا، و یک رژیم غذایی سالم.

به خاطر داشته باشید که یک ماساژ DIY با ماساژور تفنگی ممکن است هرگز جایگزین فیزیوتراپیست یا کایروپراکتیک نشود.

با این حال، می تواند مکمل درمان دستی و تمرین هدایت شده باشد 3 . همیشه با فیزیوپزشک یا کایروپراکتیک خود مشورت کنید، به خصوص زمانی که درد از بین نمی رود یا به زودی عود می کند. اگر درد شدیدی دارید که با وضعیت شما تغییر نمی کند، سرگیجه یا بی حسی در صورت خود دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

در نهایت، اگر هنوز دستگاه مناسب خود را انتخاب نکرده اید، پست دیگری داریم که در آن تحقیقات گسترده ای انجام داده ایم و بهترین ماساژور تفنگی را برای درد گردن و شانه توصیه کرده ایم.


منابع مقاله
  1. ارتعاش درمانی در مدیریت درد عضلانی تاخیری (DOMS). زوبیا وقار، شگوفتا امتیاز (2014).
    لینک
  2. پیشرفت در تشخیص و مدیریت گردن درد . استیون پی کوهن، دبلیو مایکل هوتن، (2017). DOI:
    لینک
  3. درمان دستی برای کمر و گردن درد مزمن غیر سرطانی: مروری بر اثربخشی بالینی . کالوین یانگ، شارلین آرگاز . 2020
    لینک

لطفا به این مطلب رای دهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سوالات متداول آیا می توانید از تفنگ ماساژ بر روی گردن خود استفاده کنید؟

 آیا ماساژورهای تفنگی برای گردن درد خوب هستند؟

بله، می توانید از ماساژور تفنگی بر روی گردن خود استفاده کنید . فقط باید بدانید کجا و چگونه

اما آیا استفاده از ماساژور تفنگی روی گردن بی خطر است؟

هرگز قسمت جلوی گردن خود را با ماساژور تفنگی ندهید. درد گردن به ندرت از آنجا منشأ می گیرد و بسیاری از نواحی جلوی گردن به فشار بسیار حساس هستند.

آیا می توانید از ماساژور تفنگی در پشت گردن استفاده کنید؟

آره. این جایی است که تمرکز شما باید باشد. قبلاً دیده‌ایم که ماساژ دادن قسمت جلویی گردن با استفاده از ماساژور تفنگی می‌تواند بسیار مضر باشد. با این حال، استفاده از آن در پشت گردن کاملاً ایمن است - فقط باید بدانید کجا آن را اعمال کنید.

بهترین سری ماساژور تفنگی برای گردن کدام است؟

می توانید از اتصالات گلوله یا چنگال برای نقاط سخت یا نقاط ماشه استفاده کنید.