سرخط خبرها
خانه » روانشناسی » توصیه هایی برای تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی

توصیه هایی برای تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی

این روز ها با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی شبکه های اجتماعی ، یکی از سخت ترین کارها ، تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی است . امروزه همه سخت تلاش می کنند تا بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند . دیگر تنها داشتن تخصص برای دستیابی به اهداف کافی نیست . برای اینکه به موفقیت برسید باید سخت کار کنید و درست از تلاش بکشید . ولی خود آیا این تلاش ها باید در روند زندگی روزمره شما اختلال ایجاد کند ؟ اگر شما برنامه ریزی دقیق نداشته باشید ، سنگینی کار می تواند به زندگی شما لطمه وارد کند . اگر فکر می کنید که کارتان و مشغولیت های آن بر روی زندگی شما تاثیر گذاشته است و خواهان تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی هستید ، با ما در ادامه این مقاله از مجله آسان دنت همراه باشید .

تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی

تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی

از ایمیل ها جدا شوید

خیلی وقت ها وقتی از سر کار می آیید و بر روی کاناپه مشغول استراحت هستید سری به تلفن همراه خود می زنید و صندوق ایمیل خود را چک می کنید و یک ایمیل از طرف رییس خود می بینید ، آن را باز می کنید و می خوانید . به همین ترتیب در تمام طول شب مشغول خواندن و پاسخ دادن به ایمیل ها هستید . بهترین کار این است که از شر این ایمیل های اعصاب خورد کن خلاص شوید . ما به شما پیشنهاد می دهیم که بعد از خروج از محل کار خود ، ایمیل خود را خارج (Sign Out ) کنید تا دیگر مزاحمتی برای شما پیش نیاید .

تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی

جرات نه گفتن داشته باشید

خیلی وقت ها پیش می آید که رییس یا کارفرمای شما در طول روز های تعطیل یا یاعات غیر اداری کاری از شما می خواهد و شما هم به دلیل خجالت آن کار را قبول می کنید . شاید با خود فکر کنید که این بله گفتن ها شاید به نفع شما باشد اما هرچه بیشتر  جلوی رییس خود کوتاه بیایید ، توقع او از شما بیشتر می شود . شما فقط در زمانی به رییس خود تعهد دارید که سر کار باشید . بعد از آن اختیار شما در دست خودتان است . هیچ وقت هم سعی نکنید بهانه بیاورید ، خیلی مستقیم ، صریح ولی مودبانه نه بگویید .

تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی

کیفیت مهم است نه کمیت

خیلی ها اعتقاد دارند که برای اینکه به موفقیت برسند باید سخت کار کنند و از خواب و استراحت خود بزنند . این یکی از اشتباه ترین تصوراتی است که می توان در مورد رسیدن به موفقیت داشته باشید . هیچگاه نباید به خواب خود لطمه وارد کنید . وقتی شما روزی 15 ساعت کار می کنید و به استراحت کافی نمی پردازید ، بازده کار شما پایین تر می آید و در کار ها کمتر موفق می شوید ، پس بیشتر کار کردن و از استراحت خود زدن نه تنها به شما کمکی نمی کنید ، بلکه شما را از هدفتان نیز دور تر می کند .

تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی

جای کارها در محل کار است

یکی از اشتباه ترین کارهایی که کارمندان می کنند ، انجام کار ها در منزل است . خیلی وقت ها در حال انجام یک پروژه هستید و درست قبل از اینکه آن تمام شود ساعات کاری شما به پایان می رسد . احتمالا با خود می گویید که بقیه اش را در منزل انجام می دهم . اگر برای تحویل آن کار ضرب العجلی در کار نیست ، بهتر است ان را نیمه کاره در محل کار رها کنید و ادامه اش را روز بعد انجام دهید . انجام دادن همین کار های کوچک باعث بهم خوردن تعادل بین کار و زندگی می شود و حتی در سلامت روانی شما نیز تاثیر می گذارد .

منبع : www.asandent.com

(No Ratings Yet)
Loading...

همچنین ببینید

درمان اضطراب

درمان اضطراب با تنفس صحیح و روشهای دیگر

این روزها با هرکسی که صحبت می کنیم از داشتن اضطرای و استرس صحبت می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *