سرخط خبرها
خانه » سلامت » توصیه های اثربخشی برای تناسب اندام

توصیه های اثربخشی برای تناسب اندام

همه ی ما دوست داریم اندامی زیبا و موزون داشته باشیم یا در حقیقت تناسب اندام داشته باشیم اما ممکن است روش رسیدن به تناسب اندام را ندانید. در این مطلب از سایت آسان دنت ما برای شما چند توصیه برای رسیدن به تناسب اندام را بازگو می کنیم. با ما همراه باشید.

توصیه های مفید و کارساز برای تناسب اندام

تناسب اندام

 

– برای داشتن تناسب اندام بهتر است که به اندازه نیاز واقعی خود غذا میل فرمایید، سرعت غذاخوردن را کاهش دهید، لقمه های کوچک برداشته و آرام بجوید تا علاوه بر ریز ریز شدن مواد غذایی تناول گردیده و کاهش فشار بر معده، مواد غذایی با بزاق نیز به خوبی آغشته شود که خود محاسن بسیار زیادی از ابعاد مختلف در بر دارد.

– بر مبنای هرم غذایی توصیه شده از گروههای غذایی و نعمت های خدادادی، با رعایت تنوع و تناسب استفاده فرمایید.

تناسب اندام

-برای تناسب اندام از مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات های مرکب غافل نگردیده و هر روز بیشتر از روز پیش از مصرف مواد شیرین پرهیز نمایید.

– غذاهایی را انتخاب کنید که شاخص گلیسمی آنها پایین باشد تا قند خون شما سریع افزایش و بلافاصله با ترشح انسولین به سرعت کاهش نیابد.

– کسانی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند، ۱ – ۱/۵ ساعت بعد از خوردن غذا، مجددا گرسنه شده و میلی به خوردن دارند، بنابراین غذاهای خود را در وعده صبحانه عالی، نهار متوسط و شام مختصر تقسیم کرده و حداکثر قبل از ساعت ۸ شب شام خود را میل نمایند و از تحریک بیشتر پانکراس برای ترشح سریع و دایمی انسولین خودداری نمایید.

تناسب اندام

– بعد از مصرف غذا زودتر میز غذا را ترک کنید

– اگر هر عاملی مثل عدم تعادل هورمونی یا افسردگی و … وجود دارد قبل از اغاز تعدیل چاقی خود اقدام به درمان این بیماری ها بفرمایید.

 

توصیه های مهم برای سلامت و تناسب اندام

– اطلاعات خود را در مورد غذاهای مختلف بالا ببرید. به عنوان مثال خشکبار، دانه ها و اجیل با توجه به اینکه حاوی اسیدهای چرب ضروری برای بدن میباشند و کلسترول بد (LDL) را کاهش به نیز کاربرد داشته و کلسترول خوب را (اHD) افزایش میدهند، میتوانند در رژیم های کاهش وزن هم باشند.

-بعد از کاهش وزن و برای تثبیت تناسب اندام خود پایان هرهفته بعد از تخلیه مثانه و روده ها به طور ناشتا با همان ترازوی قبلی بدن را مشخص و یادداشت فرمائید. اگر تغییری در وزن مشاهده شود باید علت  و مانع ثبات وزنی خود را پیدا کنید.

تناسب اندام

– ترک سیگار گرچه افزایش وزن را به دنبال دارد ولی منافع بی شماری را در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای متعدد و خطرناک به ارمغان می آورد و از این رو به افرادی که سیگار خود را ترک کرده اند توصیه میشود در خصوصی تعدیل برنامه غذایی خود با متخصصین و کارشناسان تغذیه مشورت نمایند

– همیشه غذا را در یک زمان معین و مکان مشخص میل کنید. برای مثال غذا را همیشه روی میز نهار خوری یا به دور سفره و در محدوده وعدههای مرسوم میل نموده و از تماشای تلویزیون و مکالمه تلفنی یا مطالعه کتاب، مجله و روزنامه حین غذا خوردن اکیدا خودداری فرمایید.

– اوقاتی را که بدون توجه به عدم نیاز و میل خود غذا و تنقلات میخورید در نظر داشته باشید! و یادداشت فرمایید (مثلا وقتی به بچه ها غذا می دهید یا سرویس های پذیرایی از میهمانان را جمع و جور می کنید. باقی مانده غذا و تنقلات را برای جلوگیری از دور ریز شخصا میل می نمایید). همین ریزه خواری ها انرژی قابل توجهی دارا میباشند که مازاد بر نیاز بوده و تبدیل به چربی میشود.

(No Ratings Yet)
Loading...

همچنین ببینید

درمان سیاتیک

تمرینهای ساده ورزشی برای درمان سیاتیک

عصب سیاتیک طولانی ترین و قوی ترین عصب در بدن است که در صورت آسیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *