سرخط خبرها
خانه » سلامت » برای سلامت حتما پیاده روی را امتحان کنید

برای سلامت حتما پیاده روی را امتحان کنید

پیاده روی برای همه ی انسان ها ورزش خوبی است، مخصوصا برای بسیاری از بیماران ارتریت مفید و شفابخش می باشد. از پیاده روی منظم و مستمر روزانه می توان آرتریت، استخوانی زانو را معالجه کرد. اگر شما پیاده روی منظم را در هوای  آزاد انجام دهید. علاوه بر آنکه مفاصل دردناک التیام می یابند، برای وضع جسمی شما نیز در شرایط عالی تأثیر خواهد گذاشت.با ما در این مطلب از سایت آسان دنت همرا باشید.

 

فواید و محاسن پیاده روی

پیاده روی
پیاده روی دارای محاسن و منافع زیادی است که متداولترین آنها باختصار اشاره میگردد:  اشخاصی که پیاده روی می کنند، در دوران کهنسالی کمتر دچار ناراحتی مجاری تنفسی می شوند. می گردد و نیز حافظ بدن در برابر پوکی و شکنندگی استخوانها می گردد و از تغییر شکل آنها پیشگیری می کند . پیاده روی موجب تقویت قلب در تأمین سلامتی آن بطور قابل ملاحظهای مؤثر میباشد. پیاده روی، فشار روی مفاصل را کمتر می کند. چون این ورزش موجب آتش کشیدن چربی های بدن و کم شدن وزن بدن میگردد.  پیاده روی، یک روش مطمئن در ارتقاء سلامتی روحی و جسمی است. و فائق .شدن بر تمام مشکلات زندگی است. این ورزش  یکی از بخشهای اصلی زندگی انسانها است مخصوصا برای نیمه ی پایینی بدن، هیچ ورزشی بهتر از پیاده روی نیست. شما کل پاها و ناحیه ی با سن خود را به کار میاندازید. به خصوص اگر قدم های بلندی بردارید،

 

پیاده روی را امتحان کنید

پیاده روی

فواید و مزیت های قلبی – عروقی با راه رفتن سریع با دویدن برابر است. با این امتیاز که راه رفتن، مفاصل پاها را به خطر نمی اندازد . یکی از مؤثرترین و مطمئن ترین ورزشهای ایروبیک، چنانچه اگر شما هفته ای چند روز (۳ روز)، هر روز به مدت سی دقیقه با سرعت متوسط پیاده روی کنید، چه اندازه در تقویت قلب و مغز تان و چه کار بزرگی انجام داده اید. پیاده روی صبحگاهی بسیار جالب بوده، موجب کنترل وزن می گردد، مخصوصاً اگر ۲۰-۱۵ دقیقه نیز بعد از پیاده روی با دمبل ورزش کنید، بالاتنه نیز، متناسب با پایین تنه قوی تر خواهد بود، همانطوری که می دانید. اگر یک برنامه ی آمادگی جسمانی کامل انجام شود، ورزشی هوازی، قلب و شش های شما را سالم نگاه می دارد، در حالی که ورزش های بیهوازی، استقامت و قدرت ماهیچه ها را افزایش می دهد. بالاخره حرکات کششی و نرمش، قابلیت انعطاف متحرک بدن را بالا می برند. ایا قلب سالم، ماهیچه های قوی و بدن انعطاف پذیر، همان چیزی نیست که براستی شما دوستاران هستید؟ نکته ای را که باید حداقل دانسته شود، اینست که صرف نظر از آن که چه ورزشی را دوست دارید و انتخاب می کنید، لازم است، متوجه باشید که همه ی افراد، هم به ورزشی هوازی و تقویت قلبی-عروقی نیاز دارند، هم به ورزش تمرینهای قدرتی و یا بیهوازی و همچنین به حرکات کششی و نرمشی برای پیشگیری از آسیب دیدن ها نیز لازم خواهند داشت.

 

مهمترین مسایلی که در هنگام راه رفتن و پیاده روی باید به آن توجه کرد

پیاده روی

حالت بدن و نحوه ی نفس کشیدن  مهمترین نکات مورد اهمیت هستند. باید پشت خود را صاف و گردنتان را کشیده، نگه دارید. چانه باید به سمت بالا باشد، انگار دارید به چیزی در دوردست با دقت نگاه می کنید و یا مسافری را در اتوبوس با دقت نگاه می کنید که از دور تشخیص دهید ولی باید جلوی پای خود نیز باشید. شانه ای خود را راحت ول کنید و بعد آنها را به سمت عقب بدهید. در ساحل دریا راه رفتن و به امواج دریا نگاه کردن و هوا را استنشاق کردن، افق دید انسان  گستر ش می دهد. با مشاهده ی جزر و مد دریا، ملاحظه می شود که زندگی ما نیز همیشه توآم با جزر و مد است و انعکاسی از دریا است. راه رفتن کنار دریا، روح انسان را تازه و پر طراوت می کند، ارتعاش و تواتر و طنین آب، دارای فواید زیادی می باشد. دریا نیروی زندگی است و شما از دریا انرژی می گیرید. پس توصیه می شود که در کنار دریا نیز پیاده روی کنید.

 

منبع: http://www.asandent.com

 

(No Ratings Yet)
Loading...

همچنین ببینید

درمان سیاتیک

تمرینهای ساده ورزشی برای درمان سیاتیک

عصب سیاتیک طولانی ترین و قوی ترین عصب در بدن است که در صورت آسیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *